מבוכה ליועמ”שית: חטפה משופטי בג”ץ על עמדתה נגד השר קרעי

לאחר שהיועמ"שית טענה כי היא לא עומדת בתנאי התפקיד: בג"ץ פסק לטובת שר התקשורת שלמה קרעי ונגד היועצת המשפטית לממשלה - וקבע פה אחד כי ד"ר אודליה מינס תמונה ליו"ר הרשות השנייה כממלאת מקום • קרעי חגג: "ניצחנו את היועמ״שית היום בבג״צ"
חרדים 10
י"ג תשרי התשפ"ה / 14.10.2024 22:48

באופן חריג ביותר, שופטי בג”ץ דחו הערב (שני) את עמדת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה – שסירבה להגן על עמדת שר התקשורת בעניין מינוי ממלא מקום ליו”ר הרשות השנייה.

טרגדיה: מי יעזור ל-7 יתומים רכים שאימם נפטרה ביום הכיפורים?

בג”צ פסק לטובת שר התקשורת שלמה קרעי ונגד היועצת המשפטית לממשלה וקבע כי מינויה של ד”ר אודליה מינס למ”מ יו”ר הרשות השניה שריר וקיים.

השופטים מתחו גם ביקורת רבה על כך שבמקביל לסירובה להגן על השר, היועמ”שית אף סירבה לאפשר לקרעי ייצוג עצמאי.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג”ץ נגד מינוי אודליה מינס לתפקיד ממלאת מקום יו”ר הרשות השנייה, בטענה לאי עמידה שלה בתנאי הסף ואי תקינות ההליך.

שר התקשורת מנסה לקדם חוק לסגירת מועצות השידור וביטול סמכות הרגולטור לפיקוח על תכני חדשות. החוק מציע לבטל את מועצת הכבלים והלוויין ואת הרשות השנייה, ולהקים במקומן רגולטור ‘רזה’ בשם “רֹתֶמ” – רשות תקשורת משודרת, שתאסדר את תחום השידורים והרדיו מנקודת מבט תחרותית.

האסדרה תחייב את כל הפלטפורמות, כולל חברות בין-לאומיות וגורמים שעובדים על האינטרנט, בלי קשר לשיטה של הפצת התוכן ובהתערבות מינימלית בו. עוד מוצע בחוק להפסיק את ההתערבות בתוכן ולבטל את דרישת הרישיון לצורך שידורי חדשות.

שר התקשורת ד”ר שלמה קרעי חגג: “ניצחנו את היועמ״שית היום בבג״צ, אחרי שקבעה ‘מניעה משפטית’, אחרי שהצטרפה לעותרים, ובלי שנתנה לי את האפשרות אפילו לייצג את עצמי בבית המשפט.

“הניצחון הזה נגד היועמ״שית ושלוחיה, בצירוף המכתב ההזוי מהיום של היועמ״שית על החלטות הקבינט בזמן מלחמה, והתנהלותה הדווקאית והלא עניינית של היועמ״שית בכל השנתיים האחרונות, הם כולם יחד וכל אחד בנפרד ההוכחה הניצחת לכך שהממשלה הזו חייבת להדיח את היועמ״שית לאלתר.

“זה לא עניין משפטי, זה לא עניין של איזונים ובלמים, הכל מתכנס לעובדה שיש כאן אישה אחת, בתפקיד אחד, שקיבלה החלטה בעצמה או על ידי שלוחיה, להפוך את חיי הממשלה הזו לגיהנום, לעשות הכל כדי שניכשל בתפקידנו בכל החזיתות ולהתערב בכל נושא ועניין ללא שום סמכות”.

שר הפנים משה ארבל הגיב: “אני קורא למוסד הייעוץ המשפטי לממשלה כולו לשבת שבעה נקיים וללמוד לעומק את החלטת בג”צ מהערב בעניינה של הגב׳ מינס. קשה לצערי שלא לראות ניסיון השתלטות של עמדות לא מקצועיות מטעם מי שאמורים להיות חפים לחלוטין מאג׳נדה פוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות