בישראל מחפשים פתרונות? כך מיירטים באוקראינה את הכטב”מים

בשנתיים וחצי של מלחמה עם רוסיה פיתחה אוקראינה את תעשיית הכטב"מים שלה - וגם הציגה אמצעים יעילים נגד 'השאהדים האיראניים' שמגר צבא רוסיה • מה ניתן ללמוד מהם?
חרדים 10
י"ב תשרי התשפ"ה / 14.10.2024 13:32

מתקפת הכטב”מים הקטלנית על בסיס האימונים של גולני ליד בנימינה חשפה את הפגיעות של ישראל בהגנת המרחב האווירי מפני חדירה של כלי טיס בלתי מאוישים.

טרגדיה: מי יעזור ל-7 יתומים רכים שאימם נפטרה ביום הכיפורים?

אלא שישנה מדינה אחת בעולם שצברה בשנים האחרונות ידע מעשי עצום בתחום – אוקראינה. אם לפני שנתיים וחצי קייב היא זו שהשתוקקה לידע ישראלי, כעת ייתכן מאוד שלאוקראינים יהיה מה לחדש לצד הישראלי.

לפי דיווח של אלכס נירנבורג ב’כאן חדשות’, מאז הפלישה הרוסית פיתחה אוקראינה תעשיית כטב”מים מרשימה – לצד פיתוח של שיטות לזיהוי והתגוננות מפני ה’שאהדים האיראניים’ אותם משגרת רוסיה לעבר אוקראיניה.

על הקושי להתמודד עם הכטב”מים של רוסיה, סיפר נציג חיל האוויר האוקראיני יורי איגנט: “מערכות ההגנה של אוקראינה למדו להתמודד עם מצבים בהם הכטב”מים של רוסיה, שינוי באופן תדיר את מסלול הטיסה שלהם. לפעמים הכטב”מים ההתקפיים הגיעו לגבול בדבוקה אחת ואז התפצלו תוך ניסיון לטוס מעל מערכות ההגנה האווירית. הרבה כטבמ”ים עשו תמרונים באוויר כדי למנוע יירוט שלהם”.

האמצעים בהם אוקראינה מתמודדת עם מתקפות הכטב”מים הם שימוש במערכות יירוט ניידות, המסוגלות לעקוב אחר כלי הטיס העוין במקרה של שינוי כיוון טיסה. כמו כן, על פי דיווחים בארצות הברית, אוקראינה שימשה כזירה בה בחנה ארצות הברית מערכות הגנה מתקדמות.

במקביל שדרגה אוקראינה את השימוש באמצעים רדיו אלקטרוניים על מנת להסיט את הכטב”מים ממסלולם.

מומחה אוקראיני ללוחמה רדיו אלקטרונית אמר: “השאהדים שטסים לעברנו טסים לפי אות ניווט לוויני. המטרה של הלוחמה האלקטרונית היא לשבש את האות המקורי או להחליף אותו באות אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות