ארבעת המינים או אוכל לחג? ההתלבטות האכזרית של השכן שלך

בזמן שאנחנו מתארגנים לחג עם אוכל, ביגוד חדש, ארבעת המינים מפוארים ויקרים ונוי סוכה - השכנים שלנו לא יודעים כיצד לגשת לחג • אלו לא ימי שמחה עבורם, אלא ח"ו להיפך • תרומה אחת שלנו תשנה הכל - וכך נזכה לברכת האושפיזין
חרדים 10 • מקדם
י"ב תשרי התשפ"ה / 14.10.2024 12:13

בעוד רחובותינו מתמלאים בניחוח החג ובקולות השמחה, ישנן משפחות רבות שעבורן חג הסוכות מביא דאגה ועצב. בבתים רבים ברחבי הארץ, הורים מסתירים דמעות מילדיהם, מנסים להסביר מדוע גם השנה אין עדיין סוכה, או למה אין בגדים חדשים לחג.

בכל רחבי הארץ, מאות משפחות נאבקות להביא את שמחת החג לביתן. הורים מתלבטים בין קניית אוכל לחג או רכישת ארבעת המינים. ילדים מסתכלים בעיניים כלות על חבריהם המתהדרים בבגדים חדשים, בעוד הם לובשים את אותם הבגדים משנה שעברה.

תורמים עכשיו לעניים וזוכים לברכת האושפיזין

בזוהר הקדוש מובא כי כדי שנזכה שהאושפיזין הק’ יבואו אל הסוכה שלנו ויברכו אותנו, אנחנו צריכים לתרום לצדקה. רק אם ניתן לעניים את הוצאות הסעודה שלהם בימי החג, נזכה שהאושפיזין יבואו אלינו לסוכה.

“זה לכאורה פשוט” – אומרים גבאי ‘ועד הרבנים’, שבימים אלו נמצאים בעיצומו של מרתון במטרה להגיע לכמה שיותר משפחות. “איך יהודי יכול לשמוח בלי לדאוג לשמחה של יהודים אחרים? אינסוף משפחות מחכות לתמיכה, כל תרומה היא אור לעוד משפחה מתמודדת”.

נכון, ההוצאות רבות בימים אלו, אבל כולנו מחוייבים לתרום גם לעניים. כולנו רוצים את האשפיזין אצלנו בסוכה, לזכות לקבל את הברכות של שבעת הרועים. כולנו תורמים כדי לשמח את העניים כמצוות התורה, וזוכים לקבל את הברכות הקדושות.

תורמים עכשיו לעניים וזוכים לברכת האושפיזין

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות