בלתי נתפס: אזרחים זיהו הכטב”ם, אבל בחיל האוויר טענו: זה ישראלי

דקות לפני שהתרחש אסון הכטב"ם בבסיס הצבאי דיווחו שני אזרחים מאזור יקנעם על כלי טיס חשוד מעל בתיהם • בחיל האוויר טענו שמדובר בכלי טיס תקין של כוחותינו - ולא מוכר אירוע חדירת כלי טיס עוין
חיים טוויל
י"ב תשרי התשפ"ה / 14.10.2024 10:06

סיפור בלתי נתפס: דקות לפני פגיעת הכטב”ם ששיגר חיזבאללה מלבנון בבא”ח גולני ליד בנימינה, דיווחו שני אזרחים למשטרה על כטב”ם חשוד שטס מעל בתיהם. כך דווח הבוקר (שני) דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה”ל.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? כל הפרטים על הגרלת ‘דירה בהנחה’

לפי הדיווח, שני אזרחים מאזור יקנעם התקשרו אמש בשעות 19:05-19:06 למוקד משטרת ישראל, ודיווחו על כטב״ם שזיהו טס מעל בתיהם, וחשד שמדובר בכלי טיס עוין.

השיחות התקבלו במוקד המשטרה, ובשעה 19:08 הועברו לטיפול הגורמים המוסמכים.

בדקות שלאחר מכן, משטרת ישראל יוצרת קשר עם יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר – שמתברר שיש קו ישיר בין המשטרה ליב”א, כדי לדווח בדיוק על אירועים מהסוג הזה.

תוך זמן קצר מאוד, יחידת הבקרה יוצרת קשר בחזרה עם המשטרה – ומעדכנת כי לאחר בדיקה, מדובר בכלי טיס תקין של כוחותינו, ולא מוכר אירוע חדירת כלי טיס עוין.

בשעה 19:12 המשטרה סוגרת את האירוע, לאחר שהושלמה הבדיקה ולכאורה מדובר בכלי טיס תקין.

רגעים לאחר מכן – ב-19:15 – הכטב״ם של חזבאללה התפוצץ בבא״ח גולני והרג 4 חיילים.

באירוע נפצעו 51 חיילים, שמונה באורח קשה, שמונה באורח בינוני והיתר במצב קל. באסון שהתרחש ביום ראשון בערב, חדר כטב”ם דרך התקרה לחדר האוכל של בא”ח גולני בזמן ארוחת הערב, מבלי שהופעלה אזעקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות