רוב הציבור סבור: רק תקיפת מתקני הגרעין תיחשב הצלחה

מסקר חדש של מכון הסקרים 'דיירקט פולס' עולה: 54% מהישראלים רוצים מתקפה על מתקני הגרעין, 25% היו מעדיפים פגיעה בסמלי השלטון • רוב הציבור משוכנע:  צה"ל צריך להקים רצועת ביטחון בין ישראל ללבנון • ומהי הסיבה שנתניהו עדין אינו מאשר תקיפה באיראן? • הסקר המלא
חרדים 10
י"ב תשרי התשפ"ה / 13.10.2024 23:04

רבים בישראל כבר תוהים, בעקבות העיכוב המתמשך של התגובה הישראלית לאיראן, האם מערכת הביטחון והדרג המדיני הולכים לתקיפה חלשה ולא עוצמתית ובלתי-פרופורציונלית, והאם ישראל מאבדת את המומנטום לתקיפה משמעותית שתביא להרתעה בקרב המשטר האיראני.

משרד התחבורה במהפכה דרמטית: כעת הכל בדיגיטל בקלות ומהירות

בסקר שערך מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’, ושהתפרסם הערב (ראשון) ב’מהדורה המרכזית’ בערוץ 14, נשאל הציבור – מה ייחשב בעיניו כהצלחה של ממשלת נתניהו מול איראן?

54% מהנשאלים טענו כי תקיפה של מתקני הגרעין האיראניים תחשב כהצלחה. 25% מהנשאלים השיבו כי תקיפה של סמלים שלטוניים של משטר האייתולות, וכ-13% אמרו שתקיפת תשתיות הנפט והגז של המשטר האיראני תחשב בעיניהם כהצלחה. כ-8% מהנשאלים טענו: אין לי עמדה.

יותר משליש סבורים: נתניהו לא תוקף בגלל לחצים

מסקר ד’יירקט פולס’ עולה עוד, כי יותר משליש מהציבור סבורים שראש הממשלה נתניהו לא תוקף באיראן – בגלל לחצים בינלאומיים.

מהתשובות על השאלה – מהי הסיבה שראש הממשלה בנימין נתניהו עדין אינו מאשר תקיפה באיראן –  עלה, כי יותר משליש מהאוכלוסייה – 34%, מאמינים כי העיכוב נובע מחולשה עקב לחצים בין-לאומיים, ו-16% חושבים כי התגובה מתעכבת מסיבות אחרות. 50% האחוזים הנותרים מאמינים כי התקיפה מתעכבת בשל שיקולים מבצעיים.

רוב הציבור בעד הקמת רצועת ביטחון בלבנון

בסקר נשאל הציבור: מה צריך לעשות כדי להבטיח את חזרת התושבים לבתיהם בצפון?

רוב הציבור – כ-54% מהנשאלים, הבהירו כי צה”ל צריך להחזיק ברצועת ביטחון בדרום לבנון. מולם, כ-42% מהציבור סבורים כי מדינת ישראל צריכה לחתור להסדר מדיני עם לבנון. 4% נוספים טענו: אין לי עמדה.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-13 באוקטובר 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 472 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4% ± בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות