הרבי מויזניץ’ על מחלתו: איני אוהב שנכנסים לחרדות. לבטוח בה’

יוסף גרינבוים
|
י"א תשרי התשפ"ה / 13.10.2024 01:40
במהלך ‘טיש’ בערב יום כיפור התייחס האדמו”ר מויזניץ’ בפומבי למצבו הרפואי: “יש משהו רפואי שצריך לעבור, אבל עלינו להיות רגועים ולבטוח בה׳. אפשר וצריך להתפלל אבל לא ליפול חלילה לכל מיני פחדים וחרדות ו’מרה שחורה'”

אלפי חסידי ויזניץ’ השתתפו בתפילות יום הכיפורים בבית המדרש הגדול בשיכון ויז’ניץ בבני ברק – בצילו של האדמו”ר.

בערב יום כיפור ערך האדמו”ר ‘טיש’, במהלכו  התייחס בפומבי למצבו הרפואי: “אינני אוהב שנכנסים לפאניקה וחרדה, בשום נושא – וגם לא בנושא הזה. יש משהו רפואי שצריך לעבור, אבל עלינו להיות רגועים ולבטוח בה'”.

הרבי הוסיף: “כמובן אפשר וצריך להתפלל אבל לא ליפול חלילה לכל מיני פחדים וחרדות ו’מרה שחורה’, אלא להיות בשמחה ולבטוח בבורא עולם”.

לאחר תפילת ‘כל נדרי’,  נשא האדמו”ר דברים וקרא לציבור חסידיו בכל העולם לקבל על עצמם שלא לדבר בשעת התפילה.

אחריו נשא דברים בנו בכורו, הרה”צ רבי חיים מאיר הגר, אב”ד קרית ויז’ניץ, שקרא לכולם לקבל את ההחלטה הטובה לרפואת אביו. הוא הזכיר כי סבו,  בעל ה’ישועות משה’ זצ”ל שבשיחה עם מחותנו האדמו”ר מלעלוב זצ”ל אמר לו כי שמירה על דיבור בתפילה – היא סגולה להצלחה ולרפואה ממחלות קשות.

האדמו”ר מויז’ניץ עבר בחודש האחרון בדיקות רפואיות מקיפות, וביום ראשון שעבר הופתעו החסידים לקבל הודעה קולית מהמשב”ק של האדמו”ר, הרב שאול גריברגר, ר”מ בישיבת ויז’ניץ, בה הודיע לחסידים על  מצבו הרפואי של האדמו”ר.

המשב”ק הסביר בהודעה לציבור כי האדמו”ר עבר סדרת בדיקות בשבוע האחרון, וכי מתוצאות הבדיקות “עולה צורך בטיפול מסוים”.

לדבריו, סדר יומו של האדמו”ר ימשיך להתנהל כרגיל, בעוד הציבור נקרא להמשיך והתפלל לבריאותו השלמה של האדמו”ר רבי ישראל בן לאה אסתר בתוך שאר חולי ישראל.