“25 שעות בלי אוכל ומים”: שחקן כדורסל גוי תיעד עצמו צם בכיפור

חרדים 10
|
י"א תשרי התשפ"ה / 12.10.2024 22:59
כוכב הפועל ת”א, שחקן ה-NBA לשעבר, סיפר שהחליט לצום כהזדהות עם העם היהודי – ופרסם ברשתות החברתיות סרטונים במהלך יום כיפור בהם תיאר את חוויותיו

ומה רבי לוי יצחק מברדיטשוב היה אומר? פטריק בברלי, כוכב קבוצת הכדורסל הפועל ת”א, שחקן ה-NBA לשעבר, ואחד משחקני הכדורסל המפורסמים ביותר שנחתו בישראל בשנים האחרונות, החליט להזדהות עם העם היהודי ביום הכיפורים. איך? האמריקני הגוי בן ה-36 צם לראשונה בחייו.

במהלך כל 25 שעות הצום פרסם בברלי סרטונים וסטוריז בהם תיאר את החוויה והקושי שלו לצום. בסוף, כשנגמר הצום, הוא פתח אותו עם נודלס, מנגו וכוס מים.

“הבטחתי לחבריי לקבוצה שאצום איתם, זה נקרא יום כיפור”, סיפר בברלי בסרטון שפרסם בעמוד האינסטגרם שלו. “שאלתי אותם איך עושים את זה ומה אני אמור לעשות. אני לא מאמין שאני הולך לעשות את זה. התחלתי ב-17:50. 25 שעות בלי לאכול ובלי לשתות”.

אחרי שלוש שעות העלה הוא פרסם סרטון בו הוא נראה משחק במחשב:  “אני רעב, קשה לי. אני נהנה מהשקט, אני נרגע. רק עוד 21:56 שעות. אני לא חושב שאני יכול לעשות את זה. יש לי משחק ב-20:45 בראשון אז אוכל ארוחה קטנה וארוחה גדולה לפניו ואהיה בסדר. לא צמתי אף פעם בחיי, רק באופן זמני ובין ארוחות. לא אכלתי אחרי 12, דברים כאלה, אבל מעולם לא ככה. אמרתי לחבריי לקבוצה שאני רוצה לצום בשביל יום כיפור. זאת הסיבה שאני עושה את זה. אין אוכל, אין מים במשך 25 שעות. אני מרגיש קדוש”.

בבוקר של יום כיפור הוא תיעד עצמו פעם נוספת: “מקווה שזה יעבור מהר. אני מחזיק מעמד ונשאר חזק למרות שאני בלי אוכל ומים. עכשיו 8:00 בבוקר. אני בסדר, אני יכול לעבור את זה. אני מתחרפן, חשבתי לאכול. יש בקבוק מים מולי, אבל החלטתי ללכת לישון ולראות איך העניינים מתקדמים”.

בסרטון אותו פרסם כעשר דקות לפני צאת יום כיפור הוא אמר בגאווה: “הצום יגמר ב-18:50, אל תנסו לעבוד עליי. אני לא נופל לזה, כן. זה משוגע, עשיתי את זהי. כן, עשיתי את זה, נשארו רק עוד שתי דקות. צום של 25 שעות בלי אוכל ובלי מים”.

ואז הוא חתם: “הנה 18:50, 25 שעות צום בלי אוכל ומים, זה מה שאני מדבר עליו קדימה! אלוהים אדירים, המים האלה… האוכל היה קשה, המים היה עוד יותר קשה, זה היה החלק הקשה. התעוררתי כולי גירודים. אלוהים אדירים, וואו, המנגו הזה כל כך טעים. עשיתי את זה. מעולם לא טעמתי מנגו בטעם הזה, אבל אני כבר די מלא, לא אשקר לכם”.