בר: את הטבח תמיד נזכור, ונוודא שאת הלקח של ה-8/10 הם יזכרו

ראש השב"כ והרמטכ"ל קיימו אתמול הערכת מצב בדרום לבנון • הלוי התחייב: "אנחנו לא עוצרים עד שמחזירים את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם" • רונן בר: "רואים את התבססות החמאס בלבנון בשנים האחרונות. היא תגבר כי הם יצאו מעזה וההשקעה תהיה כאן. נמשיך לרדוף אותו בכל מקום"
יוני גרין
ט' תשרי התשפ"ה / 11.10.2024 14:43

הרמטכ״ל הרצי הלוי וראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, קיימו אתמול (חמישי) הערכת מצב משותפת בדרום לבנון עם מפקד פיקוד הצפון, מפקד אוגדה 91 ומפקדים נוספים.

הרמטכ”ל תיאר את תמונת המצב של הלחימה בדרום ובצפון: “אנחנו עכשיו עם שבע אוגדות מתמרנות, שלוש בעזה – דרום הרצועה, מרכז הרצועה, צפון הרצועה, ארבע אוגדות עובדות כאן, מתמרנות, וצה”ל פועל בעוד הרבה מקומות אחרים, עם סד”כ יבשה וסד”כ אוויר, עם מודיעין, עם מבצעים מיוחדים, בהרבה מאוד גזרות.

“אנחנו ממשיכים להילחם באויב ואנחנו לא עוצרים עד שאנחנו לא מבינים שאנחנו יודעים להחזיר את התושבים, לא רק בביטחון עכשיו, גם בהתבוננות עתידית, ואם מישהו יבוא לבנות את הכפרים האלה עוד פעם, הוא יגיד לא כדאי לבנות תשתיות טרור כי צה”ל יחריב את הכפר הזה שוב. פועלים בכל הגזרות גם בבקאע וגם בביירות, גם מצפון לליטני גם מדרום לליטני, וכל הדברים האלה עובדים חזק מאוד.

“מה שאתם עושים כאן הוא הרכיב הכי חשוב להחזרת התושבים. אז תראו, ימים מיוחדים וחגים, ואנחנו כולנו ממוקדים בעשייה כדי שתושבי מדינת ישראל יוכלו לעשות את החגים ולשנים קדימה להיות כאן בביטחון”.

ראש השב”כ רונן בר הבהיר שישראל תמשיך לרדוף את חמאס בכל מקום: “מדינת ישראל לא יכולה להגן על התושבים שלה מפני מחבלים רק בעזרת קו השמירה בקניון ולמול טילים רק בעזרת בניית ממ”דים. זה צריך להיות בקיני המחבלים ובפסי הייצור.

“לכן, בגבול של שלום – הגנה בצד הגבול. בגבול של מלחמה – הגנה משני צידי הגבול עם חופש פעולה. בשנים האחרונות אנו רואים התבססות של חמאס בלבנון, היא תגבר כי הם יצאו מעזה וההשקעה תהיה כאן. אנחנו נמשיך לרדוף אותם בכל מקום. את הטבח של ה- 7/10 תמיד נזכור ונוודא שאת הלקח של ה-8/10 הם יזכרו״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות