השרה מאי גולן הובילה בפרלמנט הרומני אירוע על סבלן של הנשים בטבח

נתן פרל
|
ח' תשרי התשפ"ה / 10.10.2024 14:24
האירוע, בו הוקרנו עדויות מרגשות ופוצעות מנשים ישראליות שנפגעו באופן ישיר מהטבח – התקיים ביוזמת השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, ח”כ מאי גולן, בשיתוף עם השרה הרומנית למשפחה, נוער ושוויון הזדמנויות, נטליה אלנה אינטוטרו

המשרד לשוויון חברתי מוביל מאמץ בינלאומי להעלאת המודעות לסבל הנוראי של הנשים בטבח ה-7 באוקטובר – ולהשבת כלל החטופים

לאחר מפגש של השרה מאי גולן וצוותה עם השרה המקבילה ברומניה, נטליה אלנה אינטוטרו, קיים הפרלמנט הרומני אירוע מיוחד לציון שנה לטבח ה-7 באוקטובר, ביוזמה משותפת של השרות, תוך דגש על סבלן של הנשים שעברו את מאורעות טבח ה-7 באוקטובר.

האירוע התקיים ביוזמת השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, ח”כ מאי גולן, בשיתוף עם השרה הרומנית למשפחה, נוער ושוויון הזדמנויות, נטליה אלנה אינטוטרו.

במסגרת האירוע, הוקרנו עדויות מרגשות ופוצעות מנשים ישראליות שנפגעו באופן ישיר מהטבח, ביניהן אלה חיימי, שבעלה טל הי”ד נחטף ונרצח בשבי, וירדן גונן, שאחותה רומי עדיין מוחזקת בשבי החמאס.

אלה חיימי, תושבת ניר יצחק, שבעלה טל חיימי הי”ד חטוף בעזה, אמרה: “אנחנו מחכים לסגירת מעל ואני פונה אליכם, הקהילה העולמית, עזרו לנו להחזיר את בעלי כדי שיהיה לי ולילדי לאיפה ללכת לפגוש אותו״.

ירדן גונן, שאחותה הקטנה רומי גונן חטופה בעזה משתפת: ״בדיוק לפני שנה, רומי אחותי נחטפה לתוך רצועת עזה. היא נורתה בידה וראתה לנגד עיניה את החברה הכי טובה שלה נרצחת. אני חייבת את כל העולם איתנו כדי להילחם בארגוני הטרור כמו חמאס שמחזיקים באחותי ובעוד 100 חטופים ברצועת עזה״.

השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, ח”כ מאי גולן: “אנו ממשיכים במאמץ החשוב והקריטי להעביר את האמת המושתקת בקרב דעת הקהל הבינלאומית וזאת כמובן למען החזרת כלל החטופות והחטופים, לחיזוק ההכרה העולמית באנטישמיות הגואה ובסבל הבלתי נתפס של קורבנות הטבח ב-7 באוקטובר – שארגוני זכויות אדם ונשים ברחבי העולם עדיין מסרבים להכיר בו וזאת למרות אינספור פניות שלנו.

“המשרד לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה ימשיך לפעול ללא לאות בזירה הבינלאומית להעלאת המודעות לסבלן של נשים ישראליות בטבח ה-7 באוקטובר”.

השרה גולן הוסיפה: “נמשיך לפעול באופן בלתי מתפשר למען ביטחון ישראל ולמען החזרת כלל החטופות והחטופים. אני מודה מקרב לב לשרה אינטוטרו ולנשיא הקהילה היהודית ברומניה, חבר הפרלמנט סילביו וקסלר, על פעילותם הבלתי נלאית למען עם ישראל, ברומניה ובעולם כולו.”