דיווח: מפקד כוח קודס נחקר על ‘החדירה הישראלית’ – ולקה בליבו

לפי הדיווח ב'Middle East Eye' -  עיתון בריטי במימון קטרי, מטרת החקירה של קאאני ובכירים נוספים היא להבין כיצד הצליחה ישראל לעקוב אחרי נסראללה ויתר המפקדים הבכירים מחיזבאללה - שחוסלו
חרדים 10
ח' תשרי התשפ"ה / 10.10.2024 14:03

איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה,  נחקר בעקבות חיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.

לפני נעילת השער: השם שלך חייב להיות בתפילת הצדיקים בטבריה

לפי דווח היום (חמישי) ב’Middle East Eye’ –  עיתון בריטי במימון קטרי, לאחר חיסולו של נסראללה נפתחה באיראן חקירה, במסגרתה תושאלו בכירים איראניים.

לפי “סקיי ניוז” בערבית, קאאני נחקר בשל חשד שראש לשכתו העביר ידיעות לישראל – ולקה בליבו במהלך החקירות.

הוא הועבר לטיפול בבית החולים.

שמונה גורמים שונים טענו כי מפקד כוח קודס לא נפגע בתקיפה ישראלית, וכי הוא נמצא תחת שמירה ונחקר בלבנון על ידי משמרות המהפכה. לפי הדיווח, מטרת החקירה היא להבין כיצד הצליחה ישראל לעקוב אחרי נסראללה ויתר המפקדים הבכירים מחיזבאללה שחוסלו.

לפי הדיווח, שצוטט ב’כאן חדשות’, לאחר חיסול מחליפו של נסראללה, הישאם ספי א דין, התחזק החשד כי למפקדים איראניים יש יד בדבר.

“לאיראנים יש חשד רציני שהישראלים הצליחו להסתנן למשמרות המהפכה, במיוחד אלו שפועלים בגזרת לבנון, אז כולם כעת מצויים תחת חקירה”, צוטט בעיתון מפקד כוח המקורב לאיראן. “שום דבר עוד לא בטוח. החקירה עוד נמשכת וכל האפשרויות פתוחות”.

עד כה גורלו של איסמעיל קאאני היה לוט בערפל. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח ביום ראשון האחרון כי מאז התקיפות הישראליות שאירעו בשבוע שעבר בביירות נעלמו עקבותיו של מפקד כוח קודס, ששהה בלבנון לאחר חיסול מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה.

קאאני מונה לתפקיד לאחר חיסולו של קאסם סולמאני בשנת 2020. הוא איש ביטחון ותיק בשירות המשטר האיראני, וגם נלחם ונפצע במלחמת איראן-עיראק. הוא היה סגנו של סולימאני במשך שנים ארוכות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות