5 תושבי טייבה התגייסו לדאעש – ותכננו להפיל את מגדלי ‘עזריאלי’ בת”א

חמישה מחבלים תושבי טייבה תכננו לפוצץ את מגדלי עזריאלי בתל אביב באמצעות רכב תופת - כחלק מפעילות דאע"ש • החשודים דנו, בין היתר, בכמות חומר הנפץ הנדרשת להפלת המגדלים
חיים טוויל
ח' תשרי התשפ"ה / 10.10.2024 12:39

חמישה מחבלים תושבי טייבה נעצרו בחשד שהקימו חוליית טרור שמטרתה, בין היתר, ביצוע פיגוע בקניון עזריאלי בתל אביב – באמצעות רכב תופת, כחלק מפעילות ארגון דאע”ש.

לפני נעילת השער: השם שלך חייב להיות בתפילת הצדיקים בטבריה

ההחלטה של ועדת הבחירות לבחירת רבנים ראשים לישראל התקבלה היום (חמ

ראשית הפרשה הביטחונית, עם מעצרם של מובילי התשתית – מחמוד עאזם ואבראהים שייך יוסף, תושבי טייבה, שהתגייסו לדאע”ש.

עם התפתחות החקירה המשולבת של המשטרה ושב”כ, עלה כי השניים עסקו בכוונות יציאה לזירת לחימה של דעא”ש בחו”ל וקיימו קשרים עם גורמי דאע”ש זרים. עוד נחשף כי גייסו לתשתית שלושה תושבי טייבה נוספים – סאג’ד מצארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי, לטובת קידום פעילות טרור בישראל.

בתום איסוף הראיות עצרה יחידת הגדעונים בלהב 433, יחד עם שוטרי תחנת טייבה, את חמשת החשודים וכן נתפסו ברשותם אמצעי לחימה שונים.

בחקירתם עלה, כי החשודים צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ המצריך את הפלת מגדלי עזריאלי. במשטרה אומרים כי “התשתית נחשפה וסוכלה בשלבים הראשונים להוצאתה אל הפועל”.

בשב”כ ומשטרה מדגישים: “מדובר בהתארגנות חריגה ומסוכנת של אזרחים ישראלים, אשר חברו יחד לקדם פעילות ביטחונית חמורה נגד מדינת ישראל ואזרחיה בשם אידאולוגיית דעא”ש. תכניתה של התשתית סוכלה על ידי שב”כ ומשטרת ישראל בעקבות פעילות מודיעין מדויקת ואפקטיבית”.

ממ”ז מרכז ניצב יאיר חצרוני: “מדובר בפרשיה בטחונית חמורה והודות לחקירה משולבת ומקצועית של המשטרה והשב”כ מנענו אסון כבד והצלנו חיים. אנו רואים בחומרה יתרה כל כוונה של גורמים בעלי אידאולוגיה קיצונית לקדם פעילות ביטחונית ועל כן, נמשיך לפעול בנחישות בהתאם לסמכות הנתונה לנו בחוק ולנקוט במלוא העוצמה עם האמצעים העומדים לרשותנו, כדי לסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה”.

בהתאם לתשתית הראייתית שהתגבשה בחקירה, הוגשה בבימ”ש הצהרת תובע נגד החשודים ובימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום חמור בחשד לעבירות ביטחוניות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות