הסיבוב השני לבחירת רב ראשי אשכנזי: בכ”ט תשרי – ברבנות

הסיבוב השני בבחירות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי - בין הרבנים קלמן בר ומיכה הלוי - יתקיים בסוף חודש תשרי, במשרדי הרבנות הראשית • במטה של הרב קלמן בר דורשים שהבחירות יתקיימו במיקום נייטרלי
אריה ריבקינד ויוסף גרינבוים
ח' תשרי התשפ"ה / 10.10.2024 12:27

הפתק נפסל: הסיבוב השני לבחירת הרב הראשי האשכנזי יתקיים ביום חמישי כ”ט תשרי – בבית הרבנות הראשית לישראל.

לפני נעילת השער: השם שלך חייב להיות בתפילת הצדיקים בטבריה

ההחלטה של ועדת הבחירות לבחירת רבנים ראשים לישראל התקבלה היום (חמישי), לאחר שמשרד המשפטים העביר השבוע חוות דעת רשמית למשרד לשירותי דת, לפיה יתקיימו בהקדם בחירות חוזרות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי – בין הרבנים קלמן בר ומיכה הלוי, לאחר ששניהם קיבלו 40 קולות.

היועצת המשפטית לממשלה קבעה, כי לא ניתן להכשיר את הפתק של הרב מיכה הלוי, המועמד לתפקיד, שנמצא במעטפת הבחירות לרב הראשי הספרדי ובקלפי של הבחירות של הרב הספרדי.

בהודעת ועדת הבחירות לבחירת רבנים ראשים לישראל לאחר ההחלטה נאמר:

“ועדת הבחירות התכנסה הבוקר, והכריעה בתום דיון, כי לאור חוות הדעת של היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת על דעת המשנים ליועצת המשפטית לממשלה, לא ניתן להכשיר את הפתק של המועמד לרב ראשי אשכנזי, שנמצא במעטפה של הבחירות לרב הראשי הספרדי ובקלפי של בחירות אלה, ולייחס אותו למעטפה הריקה שנמצאה בקלפי של הרב הראשי האשכנזי.

“לאור כך, הוחלט על בחירות חוזרות שיערכו בין הרבנים – הרב קלמן בר להרב מיכה הלוי בתאריך כ”ט תשרי – 31/10, במשרד לשירותי דת בירושלים”.

מאוחר יותר פרסמה ועדת הבחירות הודעת עדכון: “הבחירות יערכו בתאריך כ”ט תשרי בבית הרבנות הראשית לישראל רחוב אהליאב 5 (בכניסה לעיר) ירושלים”.

במטה של הרב קלמן בר, רבה הראשי של נתניה, התנגדו לכך שהסיבוב השני יתקיים במשרדי משרד הדתות, שכן, לטענתם, במקרה של הצבעה בזירה זו – חברי הגוף הבוחר יפחדו להצביע נגד ה’דיל’ של דרעי-סמוטריץ’.  “החשש הוא שחברי הגוף הבוחר יפחדו שהמקום מצולם, כי הוא בשליטה של ש”ס”, אומר גורם במטה לחרדים 10.

במטה לא מרוצים, מאותה סיבה, גם מהמיקום החדש, ומכינים אופציות נוספות נייטרליות, המתאימות לקיים בהן הצבעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות