חשש מפרובקציות: לא תתקיים תפילה בגן מאיר בת”א ביום כיפור

למרות ש'העליון' אישר לקיים אותה ב'גן מאיר': 'ראש יהודי' החליט לבטל את תפילת יום כיפור בהפרדה • ההחלטה - "מחשש לפרובקציות", לאחר שפעילי שמאל קיצוני הודיעו כי יגיעו ביום כיפור להפריע לקיום התפילה באמצעות מוזיקה רועשת • "בוחרים בצעד אחראי, נתפלל בתוך בית הכנסת"
יוני גרין
ח' תשרי התשפ"ה / 10.10.2024 10:38

ארגון ראש יהודי הודיע על ביטול תפילות ‘כל נדרי’ ו’נעילה’ ביום כיפור, שנועדו להתקיים בהפרדה בגן מאיר בתל אביב – למרות פסיקת שופטי בית משפט העליון שאישרו אתמול את התפילה – בעקבות “חשש מפרובקציות”.

מ’ראש יהודי’ נמסר, כי “על אף שבית המשפט פסק לטובתנו, ובעקבות חשש מפרובוקציות – ראש יהודי יקיים את תפילות יום כיפור בבית הכנסת בבר כוכבא 54, ולא בגן מאיר”.

ברשתות החברתיות הודיעו פעילי שמאל קיצוני כי יגיעו ביום כיפור למרחב של גן מאיר להפריע לקיום התפילה באמצעות מוזיקה רועשת ועוד.

הסופרת מגי אוצרי צייצה אמש בחשבון הטוויטר שלה: “נשמיע בקולי קולות שירת נשים, נממש את זכותנו להפגין בכמויות של רעש, נאכל מולכם פלאפל..  ונדאג שאפילו את השופר לא תצליחו לשמוע. נכבד את פסיקת בג”ץ, נכבד את החוק, אבל אם אתם חושבים שניתן לכם להתפלל בשקט אפילו דקה, אתם כנראה לא מבינים איפה אתם נמצאים. פה זה תל אביב”.

ישראל זעירא, יו”ר הארגון, בירך על פסיקת העליון: “אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון שאמרה את האמת הפשוטה – במדינת ישראל תפילה לפי המסורת היהודית גם במרחב הציבורי היא מובנת מאליה. לא הדרת נשים ולא אצבע בעין, לא פרובוקציה ולא אפליה. מחיצה כהלכתה כמנהג דורות. בעזרת ה’, עוד תהיינה תפילות רבות במרחב הציבורי בכל הארץ, וגם בעיר העברית הראשונה”.

הוא הוסיף: “בזמן מלחמה, כשחיילינו מסתכנים בקרבות גבורה, ובזמן שכל האומה מתפללת להשבת חטופינו בשלום, הדרך לנצחון והכרעת האויב כמו גם השבת חטופינו, הינה בהוספת קדושה, באחדות ובשלום פנימי. לצערנו שמענו תכנונים להרוס גם את התפילה החוקית הזו. אנו בוחרים בצעד אחראי ולהיות מהנעלבין ואינן עולבין, ונתפלל ביום כיפור בתוך בית הכנסת”.

קרן מרציאנו, העורכת הכלכלית בחדשות 12, הגיבה בחשבון הטוויטר שלה: “השתגענו לגמרי. העובדה שמבטלים תפילה המונית ביום הכיפורים היא תעודת עניות לחברה הישראלית.

“ביום הקדוש הזה יפה לראות כמה שיותר מתפללים: בבתי כנסת, במרחב הציבורי ואיפה שרוצים. מי שרוצה להתפלל בהפרדה זכותו, ומי שלא רוצה שיתפלל במקום סמוך בתפילה מעורבת.

“אני מתפללת ביום הכיפורים בבית כנסת בעזרת נשים ולא חשה מושפלת או מודרת. מכבדת את המסורת. וטוב לי עם זה. די עם הטרלול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות