הישג: רשות התעופה האירופית ביטלה ההמלצה שלא לטוס לישראל

דקות ספורות לאחר שהאיחוד האירופי ביטל את איסור הטיסות: חברת התעופה היוונית בלו בירד, שנמצאת בבעלות ישראלית, הודיעה שהיא נערכת לחזרת הטיסות לישראל מיידית • השרה רגב: "החברות יחזרו לישראל - והמחירים ירדו"
חרדים 10
ח' תשרי התשפ"ה / 09.10.2024 23:12

רשות התעופה של האיחוד האירופי ביטלה היום (רביעי) את המלצתה לאסור טיסות לישראל. מדובר בבשורה משמעותית לענף התעופה הישראלי.

איך זוכים בדין ביום הכיפורים? המכתב שמגלה לנו את הסוד הנפלא

במסמך של רשות שדות התעופה של האיחוד האירופי נכתב, כי רשות התעופה האזרחית של ישראל הוכיחה את יכולתה לנהל ביעילות את הסיכונים לתעופה האזרחית במרחב האווירי שלה עד היום. עם זאת, ההערכה היא שעוצמת הסכסוך הנוכחית ורמת המתיחות הגבוהה עם איראן מהווים עדיין סיכונים לתעופה האזרחית.

מסביבת מירי רגב נמסר בתגובה, כי מדובר ב”הישג דרמטי לשרת התחבורה – בהמשך לפגישתה עם ראש ממשלת הונגריה אורבן ועם השר לענייני האיחוד האירופי יאנוש בוקה בוטלה ההמלצה של רשות התעופה של האיחוד האירופי לאסור טיסות לישראל”.

השרה רגב הוסיפה: “אני מודה לרשות התעופה האזרחית על עבודתם המקצועית. החברות יחזרו לישראל – והמחירים ירדו”.

יצוין, כי בתוך דקות מאז הודעת האיחוד האירופי, חברת תעופה ראשונה הודיעה על הכנות לקראת חזרה לישראל. מדובר בחברת בלו בירד היוונית שנמצאת בבעלות ישראלית, מפעילה טיסות לישראל וממנה לכמה יעדים ברחבי אירופה. בהודעת החברה נכתב: “בעקבות ביטול ההנחיה של איגוד התעופה האירופאי על איסור טיסות לישראל, חברת התעופה בלו בירד נערכת לחידוש מיידי של טיסותיה לישראל. בלו בירד מודה לרשות שדות התעופה בישראל על הסיוע בביטול ההנחיה”.

בין החברות האירופיות שביטלו את טיסותיהן, בעקבות ההנחיה לכל חברות התעופה האירופיות שלא להגיע לישראל – היו: אייר אירופה, לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן, יורו ווינגס, בריסל איירליינס. איביריה, בריטיש איירוויז ו-LOT.

חברות התעופה הודיעו שלא יחזרו לישראל עד סוף חודש אוקטובר, לכן מעניין מאוד לראות אם אחרי ביטול ההנחיה הן ישנו את התוכניות.

בישראל מנסים לברר את האפשרות שכמה מחברות התעופה יחזירו את פעילותן בישראל כבר בתחילת השבוע הבא – מיד אחרי יום הכיפורים.

כמו כן, בישראל נעשים מאמצים כבירים להחזיר את פעילות חברת WIZZ כבר בשעות הקרובות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות