אחרי נתק של חודש וחצי: נתניהו וביידן דנו על התגובה הישראלית

השיחה בין השניים, ארכה לפי גורמים אמריקניים כחצי שעה, ולפי גורם ישראלי כ-45 דקות • סגנית הנשיא והמועמדת לנשיאות האריס הצטרפה לשיחה - אחרי שבשבוע שעבר נתניהו שוחח גם הנשיא לשעבר טראמפ
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשפ"ה / 09.10.2024 20:40

ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב (רביעי) עם נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן –  לראשונה זה חודש וחצי.

סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קאמלה האריס הצטרפה לשיחה.

השיחה בין השניים ארכה, לפי גורמים אמריקניים כחצי שעה, ולפי גורם ישראלי כ-45 דקות. היא הגיעה אחרי נתק של שבועות – כאשר הנשיא לא שוחח אישית עם נתניהו גם לאחר המתקפה הבליסטית מאיראן.

במהלך השיחה, השניים דנו באפשרויות התגובה הישראלית מול איראן. נתניהו ביקש להבין את העמדה האמריקנית, ולקבל גיבוי. בחדשות 12 צוין כי ניתן להעריך שזהו צעד הכנה משמעותי לקראת מהלך הישראלי.

בשיחה נכחו בלשכתו של ראש הממשלה, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, יועצו המדיני אופיר פלק, סגן ראש המל”ל גיל רייך, והמזכיר הצבאי רומן גופמן.

הערב התייחס הנשיא ביידן לשיחה שקיים עם ראש הממשלה – ואמר: “שוחחתי מוקדם יותר עם נתניהו. השיחה ארכה בערך שעה. הבעתי בפניו את תנחומיי ליום השנה ל-7 באוקטובר”.

בתום השיחה התייחסו בבית הלבן למצב במזרח התיכון. “אנחנו לא מוכנים לראות את לבנון הופכת לעזה”, נמסר מהבית הלבן. “ביידן ונתניהו שוחחו ברמת ההנהגה על התגובה לאיראן, כאשר הצוותים כבר משוחחים בשבוע האחרון. אנחנו ממשיכים לנהל שיחות בנושא”.

לפי דוברת הבית הלבן, השיחה בין המנהיגים הייתה “ישירה ופרודקטיבית”.

אמש דווח כי  ראש הממשלה הציג לשר הביטחון יואב גלנט – שעות לפני שגלנט אמור היה לצאת לביקור בוושינגטון –  שני תנאים: שהקבינט יאשר את המתקפה על איראן – ושטרם הטיסה, ראש הממשלה ישוחח עם הנשיא ביידן.

בתוך כך, בהודעה שפרסמה הערב לשכת נתניהו, נכתב כי נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ התקשר לראש הממשלה מיוזמתו בשבוע שעבר כדי “לברך אותו על הפעולות הנחושות והעוצמתיות שישראל ביצעה נגד חיזבאללה”.

כמו כן, לשיחה היה שותף גם הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות