האב השכול הטיח במוזיקאי: “מי גנב לך את המדינה, אדון אביב גפן?”

השיר של אביב גפן "גנבו לנו את המדינה", מסעיר הורים שכולים ולוחמים במילואים • דוד טהר, אביו של אדיר טהר הי"ד שנפל בקרב, כתב לגפן: "אתה צריך להתבייש" • לוחם שמשרת כבר 7 חודשים במילואים, רתח: "הוקפצתי בשבעה באוקטובר, אני מעביר חגים בחמ"ל - איזו מדינה גנבתי בדיוק?"
אבי כץ
ז' תשרי התשפ"ה / 09.10.2024 17:44

התבטאות המקוממת של הזמר אביב גפן בטקס המשפחות האלנטרנטיבי ביום השנה לשבעה באוקטובר, שם הכריז ש”גנבו לנו את המדינה” –  ממשיכה לייצר סערה.

מדובר בשיר חדש של גפן בשם “ארץ הפוכה”, שהזמר הלחין וביצע לראשונה על הבמה בפארק הירקון, עם המילים הבאות: “לא יגנבו לנו את הדגל, אבל גנבו את המדינה, זה לא יכול להיות אחרת בארץ הפוכה”.

דוד טהר, אביו של אדיר טהר הי”ד שנפל בקרב, כתב לגפן: “מי גנב לך את המדינה אדון אביב גפן? אני מקווה שאתה לא מתכוון לבן שלי אדיר טהר הי”ד שנרצח באכזריות בהגנה על האדמה שאתה דורך עליה!”

הוא הוסיף: “חוץ מלהגיד לך שאתה צריך להתבייש אני לא ארחיב – טקס שכולו פוליטיקה ואצבע בעין לי ולכל המשפחות השכולות”.

טהר ז”ל בן ה-19 מירושלים שירת כלוחם בגולני. הוא לחם באומץ ובגבורה בשבעה באוקטובר עד שנפל בקרב.

תגובה נוספת היא של לידור אלימלך, לוחם במילואים שהוקפץ ב-7 באוקטובר וסגר למעלה משבעה חודשים בחמ”ל של הגדוד בו הוא משרת. אלימלך, בחייו האזרחיים עובד כמנהל מערך הדיגיטל של יו”ר הכנסת אמיר אוחנה.

בפוסט כאוב וסוער שכתב אלימלך, הוא תוקף בזעם: “איזו מדינה גנבתי, מר אביב גפן? אני פותח את החודש השביעי השנה של המילואים, הפסדתי את כל הקיץ בתל אביב כי תרמתי אותו למדינה – אז איזו מדינה גנבתי?”

אלימלך תיאר את שירות המילואים שלו במלחמה: “בשבעה באוקטובר 23 הוקפצתי ברגע לארבעה חודשים קשים מאוד ומסכני חיים, היו לילות שלא היה לי איפה לישון גם כשהיה גשום, כיסיתי את הראש עם השק”ש בגלל הטיפות – אז איזו מדינה גנבתי?”

הלוחם, שבימים אלה נקרא שוב לשירות מילואים, הוסיף: “רגע לפני ראש השנה הוקפצתי שוב בצו 8. אין לך מושג כמה חיכיתי לחג הזה ובכלל לתקופת החגים, בייחוד ליום כיפור שאותו כנראה אעביר שוב בחמ”ל של הגדוד, כדי שאתה תוכל ליהנות מהשקט והרוגע של החג הזה. אגב איפה שאני נמצא כעת כמעט ואין אזעקות, אתה פשוט שומע בומים ומתפלל שלא יפול עליך משהו – אז איזו מדינה גנבתי?”

בפוסט הכאוב, תיאר אלימלך את הנזק הכלכלי שנגרם לו כתוצאה משירות המילואים שלו למען המדינה: “פתחתי עסק לא מזמן לשיווק דיגיטלי, לצערי אין לי יכולת לתת מענה ללקוח שזה כבר אחרי שבניתי לו את כל התוכנית, השקעתי בזה המון המון זמן וגם כסף, עכשיו הכל הלך לפח בגלל/למען המדינה – אז איזו מדינה גנבתי?”

אלימלך המשיך וכתב: “המדינה שלשמה עליתי על מדים, יודע מה זה מדים? המדינה שלשמה אעצור הכל בכל רגע נתון ואלך להגן עליה. מכיר את התחושה? אני בספק”, כתב בכאב הלוחם במיל’, וסיים את הפוסט בפניה לגפן: “אם אין לך משהו מאחד שיעודד אותנו בימים אלו, אז פשוט תסתום ותפסיק להפריע לנו במשימה להגן עליך”.

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל ענה עוד באותו ערב  לגפן בשידור חי: “הערה אחת לאביב גפן – אף אחד לא גנב לך את המדינה. המדינה היא של כולם. היא של כל אחד, גם מהצד השני”.

גפן עצמו הגיב לסגל בסטורי שפרסם באינסטגרם: “אם אתה מהצד הגונב אז הכל טוב. סתם תחושה של רוב העם, חפיף”.

לא ברור מניין יודע גפן מה התחושה של רוב העם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות