כמו פעם: מבצע חוצה יבשות להשגת אתרוג לקהילות נידחות באוקראינה

בדיוק כמו בסיפורי הדורות הקודמים: בקהילות היהודיות באוקראינה ניהלו מרוץ להשגת ארבעת המינים מהודרים לפני החג - סט אחד לכל קהילה • האתגר הפעם היה כפול בשל משבר התעופה בישראל ובאוקראינה • הרב שלקח על עצמו את האתגר, בישר הבוקר לכלל רבני הקהילות: "איש בשורה אנוכי"
נתן פרל
ז' תשרי התשפ"ה / 09.10.2024 16:12

“מבצע אתרוג” נחתם בהצלחה: בקהילות היהודיות באוקראינה נשמו הבוקר (רביעי) לרווחה, לאחר שנודע כי המשלוח של ארבעת המינים המהודרים חצה את הגבול ונכנס למדינה.

מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, המדינה סובלת ממשבר תעופתי חמור, מה שמקשה על ייבוא משלוחים, בפרט כשמדובר בפריטים כמו ארבעת המינים מהודרים.

המשבר הפך השנה לכפול, לאחר שגם ישראל – ממנה מיוצאים ארבעת המינים, סובלת אף היא ממשבר תעופתי חמור, בשל המלחמה המתעצמת בכל החזיתות.

רבה של עיר הגרעין האוקראיני – ז’פרוז’ה, הרב נחום ערנטרוי, לקח על עצמו את האתגר הגדול – להשיג ארבעת המינים, אתרוג מהודר, לולב, הדסים וערבות, לכלל הקהילות היהודיות.

כל קהילה, בדיוק כמו בסיפורים של פעם, תקבל סט אחד מהודר, שיופקד אצל רב הקהילה, ובו ישתמשו כלל החברים במהלך ימי חג הסוכות שיחול בשבוע הבא.

לאחר מבצע ענק ומסע חוצה יבשות, הבוקר שיגר הרב ערנטרוי הודעה חגיגית לרבני הקהילות ושלוחי חב”ד. “שלוחים יקרים, איש בשורה אנוכי ברוך השם”, כך פתח הרב ערנטרוי את הודעתו, “לאחר מאמצים מרובים ביותר והשתדלות הגדולה של ידידינו העומדים לימין השלוחים בכל המצטרך, השנה ממשיכים את המסורת בשנית לתרום לכל הקהילות ד’ מינים, לזכות את כל היהודים במצוות ארבעת המינים.

“הנני בזה לעדכן שהמשלוח הגיע ויחולק לכל השלוחים שהזמינו. בעזרת השם תשלח אליכם הודעה. בבקשה, כל מי שיקבל בדואר, להוציא מיד את הסט, בכדי שלא יתייבש. חייבים להשאיר בקירור עד לערב סוכות”.

רב העיר ז’פרוז’ה חתם את הודעתו וכתב: “העיקר שנזכה להמשיך את כל ההמשכות במצווה זו ונזכה לדידן נצח ישראל, יוצאים בלולבין ואתרוגים, ניצחון במדינה וניצחון על הגלות תיכף ומיד ממש”.

וזה לא הסוף. במהלך המבצע שניהל הרב ערנטרוי, הוא נדהם לגלות הפתעה.

“לאחר שהזמנתי את נציג הדואר לקחת את כל החבילות לערים”, שיתף, “אני שואל אותו האם אתה יהודי, והוא עונה להפתעתי ‘כן’. ומוסיף: ‘אמא שלי גרה בישראל ובאחרונה הגיעה פעם ראשונה לבית כנסת’. היהודי ציין כי יביא לנו את כל המסמכים שלו על בירור יהדותו. עוד יהודי חדש שהבטיח להגיע ליום כיפור – הכול בזכות משלוח ארבעת המינים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות