השרה רגב סיכמה עם השר הרומני: יזורז הטיפול בברסלבים, יספק תנאים נאותים

שרת התחבורה מירי רגב קיימה שיחה עם עמיתה הרומני, שר התחבורה סורין גרינדינו, על מצוקתם של 'הברסלבים' שנתקעו בבאקו • השר הבטיח לזרז את הטיפול בישראלים ולדאוג לרווחתם, כולל אספקת מזון, שתייה ותנאים נאותים - עד להטסתם חזרה לישראל
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשפ"ה / 09.10.2024 00:28

אלפי ישראלים שחזרו מאומן, שם שהו בראש השנה ליד קברו של רבי נחמן, מתמודדים מאז יום ראשון עם עיכובים בשדה התעופה הקטן במקאו שברומניה – וסובלים ממחסור באוכל, קור וגשם, וללא מחבה..

כחלק מהניסיונות לסייע לנוסעים ש’נתקעו’, קיימה הערב (שלישי) השרה מירי רגב שיחה עם עמיתה הרומני, שר התחבורה סורין גרינדינו. בשיחה, הבטיח השר הרומני לזרז את הטיפול בישראלים ולדאוג לרווחתם, כולל אספקת מזון, שתייה ותנאים נאותים עד להטסתם חזרה לישראל.

השרה רגב: “אני מודה לעמיתי הרומני על שיתוף הפעולה המהיר והיעיל. יחד, אנו פועלים סביב השעון כדי להחזיר את כל הישראלים הביתה בבטחה ובמהירות האפשרית. אני קוראת לכל הנוסעים לגלות סבלנות ולהישמע להוראות הרשויות המקומיות”.

החל מהשביעי באוקטובר, משרד התחבורה בהנחיית השרה רגב שומר על רציפות תעופתית ושמיים פתוחים ובמהלך כל תקופת הלחימה.

הטיסות לבאקו וליעדים נוספים, כולל יעדים במדינות שמסביב לאוקראינה, הן טיסות שמתופעלות על ידי חברות תעופה זרות וישראליות, ללא מעורבות של משרד התחבורה, על בסיס מסחרי של טיסות מסחריות רגילות או טיסות ייעודיות שאורגנו על ידי סוכנויות נסיעות.

השרה רגב הדגישה:  “אנו עושים כל שביכולתנו להבטיח את שלומם ונוחותם של אזרחינו”.

יצוין, כי קיים חמ”ל משותף למשרדי התחבורה והאוצר –  שפועלים להשבת כלל הנוסעים הישראלים חזרה לארץ.

מוקד משרד החוץ עומד לרשותם של אותם נוסעים ובסיועם ניתן גם להגיע ליעד שממנו מתקיימות טיסות לישראל, כמו אתונה ולרנקה. מאותם ‘האבים’ שבו מאות אלפי נוסעים לישראל, מכל רחבי העולם, בזכות תגבור הטיסות משני יעדים הללו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות