צה”ל מודה: אותרה מנהרה בגבול לבנון שחדרה לתוך שטח ישראל

חיים טוויל
|
ו' תשרי התשפ"ה / 08.10.2024 19:14
צה”ל ניטרל מנהרה של חיזבאללה שחצתה כ-10-20 מטרים ממרחב ‘מרווחין’ לשטח ישראל, ליד מושב זרעית • המנהרה, שאותרה בפעולה קרקעית חשאית, לא הייתה פתוחה בצד הישראלי – אלא חסומה בסלע • מיד עם איתור המנהרה לפני מספר חודשים – היא מולכדה ולאחרונה נוטרלה

 לראשונה מאז מבצע ‘מגן צפוני’ שהסתיים ב-2019.: צה״ל איתר וניטרל מנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה שחצתה כ-10 מטרים ממרחב ׳מרווחין׳ שבלבנון, לשטח מדינת ישראל בסמוך למושב זרעית.

לפתוח שערי שמיים? שלח את שמך למעמד הנדיר של ‘התרת קללות’

המנהרה אותרה לפני מספר חודשים כשהיא חסומה מהצד הישראלי, ללא פתח יציאה בישראל.

המנהרה אותרה במסגרת פעולת צה״ל להשמדה תשתיות טרור במרחב דרום לבנון.

המנהרה הייתה באחיזה מבצעית מלאה עד להגעת הלוחמים לשטח, על מנת למנוע שימוש בה לביצוע טרור.

כוחות צה״ל ובהם יחידות מיוחדות סרקו את התשתית ואיתרו בה אמצעי לחימה, ציוד חבלה וטילי נ״ט.

בצה”ל מדגישים כי “בשלב זה, למעט תשתית זו, לא מוכרות מנהרות נוספות שחוצות מלבנון לישראל”.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ סיפר על גילוי המנהרה: מדובר במנהרה שאותרה לפני מספר חודשים בגזרה המערבית בגבול לבנון, באחת הפעולות הקרקעיות החשאיות שצה״ל ביצע בשטח, ובמהלך החודשים האחרונים דבר איתורה נשמר בסודיות כדי שחיזבאללה לא יידע על כך.

אורכה של המנהרה – כ-10-20 מטרים. המנהרה חוצה במטרים ספורים את ‘הקו הכחול’ – קו הגבול המוסכם בין ישראל ללבנון, והיא לא הגיעה לאף יישוב ישראלי.

היא הגיעה ל’שביל הטשטוש’ – כלומר חלק ממרחב המכשול הצמוד לגבול. בנוסף, המנהרה לא הייתה פתוחה בצד הישראלי שלה אלא חסומה בסלע – כלומר היא הייתה באמצע תהליך הבנייה שלה.

בצה״ל מעריכים: המנהרה נבנתה במהלך השנתיים האחרונות. תפסנו אותה בשלבי הסיום של הבנייה, ולפני שהפכה לשמישה. מיד עם איתור המנהרה לפני מספר חודשים – היא מולכדה ולאחרונה נוטרלה.