ביידן זעם על חיסול שוכר: “ביבי, מה לעזאזל” • נתניהו: ניצלנו הזדמנות

יוני גרין
|
ו' תשרי התשפ"ה / 08.10.2024 17:28
תהיתם מול מה נתניהו מתמודד? בספר חדש של העיתונאי הוותיק בוב וודוורד נחשפים פרטים חדשים על השיחות בין נשיא ארצות הברית וראש הממשלה • במפגש עם יועציו אמר ביידן: “בן ה** הזה, ביבי נתניהו, הוא בחור רע. הוא בחור רע”

עם כאלה ידידים: ספר חדש של העיתונאי בוב וודוורד חשף היום (שלישי) פרטים חדשים על שיחות שהתנהלו בין נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו בשנה האחרונה – ומה אמר הנשיא האמריקני על נתניהו בשיחות עם יועציו הקרובים.

לפתוח שערי שמיים? שלח את שמך למעמד הנדיר של ‘התרת קללות’

לפי הספר, לאחר חיסולו של רמטכ”ל חיזבאללה פואד שוכר, ביידן זעם על נתניהו ואמר לו: “ביבי, מה לעזאזל? אתה יודע שהתפיסה של ישראל ברחבי העולם היא יותר ויותר שאתם מדינה שמאיימת על שלום העולם, נוכלת”.

ראש הממשלה השיב לו בתגובה:  “היעד הוא אחד המחבלים המובילים. ראינו הזדמנות – וניצלנו אותה. ככל שתפגע חזק יותר, כך תצליח יותר במשא ומתן”.

בשיחות בין ביידן ויועציו, אמר הנשיא על ראש הממשלה: “אני יודע שהוא הולך לעשות משהו, אבל הדרך שבה אני מגביל את זה היא להגיד לו ‘אל תעשה כלום'”.

במפגש נוסף אמר ביידן: “בן ה** הזה, ביבי נתניהו, הוא בחור רע. הוא בחור רע”.

בחודש אפריל, לפני כניסת צה”ל לרפיח – וברקע הביקורת האמריקנית על המהלך – שאל ביידן את נתניהו: “מה האסטרטגיה שלך, בנאדם?”. ראש הממשלה השיב: “אנחנו צריכים להיכנס לרפיח”. ביידן ענה: “ביבי, אין לך אסטרטגיה”.

בשיחות נוספות שנחשפו טען ביידן כי לדעתו קיים סיכוי של 50 אחוזים שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יפתח במלחמה גרעינית.

לצד זאת, נחשפה שיחה בין נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשנת 2020.

כשפוטין חלה בקורונה, טראמפ העביר לו בדיקות לנגיף בחשאי, בזמן שהבדיקות היו מצרך נדיר.

פוטין אמר אז לטראמפ: “אני לא רוצה שתספר על זה לאף אחד בשבילך, כי אנשים יכעסו עליך, לא עליי”.