תושבי בני ברק שוב מתלוננים: “מכת העכברושים הקשה חזרה לרחובות”

יעקב וידר, חבר מועצת בני ברק, יוזם דיון דחוף במועצה בעקבות תלונות של תושבים כי גלי העכברושים חזרו • רומז על שחיתות בעירייה ודורש תשובות: "מדוע הופסקה פעילותו של 'פרויקטור העכברושים'? האם מבוצעות בעיר הדבקת הודעות על הדברה בעוד שכלל לא מתבצעת הדברה?"
אריה ריבקינד
ו' תשרי התשפ"ה / 08.10.2024 12:21

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק מטעם סיעת הליכוד, יזם דיון דחוף במועצת העיר, בעקבות תלונות רבות של תושבים על כך שבאזורים נרחבים בעיר התורה והחסידות חזרו גלי העכברושים.

לפתוח שערי שמיים? שלח את שמך למעמד הנדיר של ‘התרת קללות’

לדבריו, תושבים בשכונת פרדס כץ אף התלוננו על מקרה חמור של נשיכת ילד בגן שעשועים בשכונה.

וידר כתב לראש העירייה חנוך זייברט: “מדובר במכה שמסכנת באופן ממשי את חיי תושבי בני ברק, ואם לא תטופל באופן מיידי תלך ותחמיר”.

חבר המועצה דורש כי במסגרת הדיון יינתן דיווח מלא לחברי מועצת העיר ולתושבי בני ברק – מדוע, בין השאר, הוסתו מיליוני שקלים שהוקצבו לטיפול במכת העכברושים לטובת צרכים אחרים, ומדוע קוצץ באופן דרסטי תקציב הניקיון.

וידר גם רומז על שחיתות בעירייה, ודורש שידווח לתושבי העיר באופן מלא מדוע הופסקה בפועל פעילותו של ‘פרויקטור העכברושים’ ומי מופקד עתה על הנושא: האם מבוצעות בעיר הדבקת הודעות על הדברה בעוד שכלל לא מתבצעת הדברה, וכן האם התקבלו תלונות על שחיתות בתחום ההדברה – והאם הדבר הועבר למשטרה כנדרש.

וידר הוביל לפני יותר משנה מאבק להכרה של עיריית בני ברק ב’מכת העכברושים’, לאחר שבכירי העירייה התעקשו להכחיש כי קיימת בעיה כזו. וידר הוביל  את המשרד להגנת הסביבה להודיע כי בכוונתו לפתוח בחקירה.

בעקבות כך הודיעה העירייה כי היא מתכוונת לטפל בעכברושים שהציפו את העיר, וכי תילקח הלוואה של מיליוני שקלים לטובת ההדברה.  אולם, לטענת וידר, לאחר תקופה קצרה התקציב הוסת לצרכים אחרים.

יצוין, כי העיר בני ברק סובלת גם מבעיית ביוב המציף את הרחובות. בימי ראש השנה ושבת עלה הביוב על גדותיו וזרם ברחובות העיר, תוך שהוא מעלה צחנה ומסכן את בריאות התושבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות