השב”כ מתנגד לשחרור מוקדם של עמי פופר – מחשש למעשי חקיינות

חרדים 10
|
ו' תשרי התשפ"ה / 08.10.2024 10:16
עמי פופר הורשע ברצח שבעה פלסטינים מרצועת עזה – ונידון ל-40 שנים בכלא • הוא אמור להשתחרר בשנת 2030, אך הגיש בקשה לשחרור מוקדם שתעלה לדיון בוועדת השחרורים • גם בפרקליטות מתנגדים לשחרור המוקדם

ועדת השחרורים צפויה להתכנס בסוף החודש כדי לדון בבקשתו של עמי פופר, רוצח הפועלים הפלסטינים – לשחרור מוקדם מהכלא.

לפתוח שערי שמיים? שלח את שמך למעמד הנדיר של ‘התרת קללות’

לפי דיווח הבוקר (שלישי) של שלי טפיירו ברשת ב’,  בשב”כ מתנגדים נחרצות לשחרורו המוקדם, מחשש למעשי חקיינות – על רקע המלחמה.

פופר הורשע בשנת 1990 ברצח שבעה פועלים פלסטינים מרצועת עזה בראשון לציון, לאחר שגנב נשק מאחיו החייל ונידון לשבעה מאסרי עולם.

בשנת 1999 הנשיא עזר ויצמן קצב את עונשו ל-40 שנות מאסר.

הוא הועבר בעבר מכלא מעשיהו, על רקע התנכלויות לנשיא משה קצב שסירב לבקשת החנינה שלו. כיום הוא מרצה כבר 34 שנות מאסר, וצפוי לסיים את מלוא עונשו ב-2030.

בעבר, בפרקליטות ביקשו להכריז על עונשו כמעשה טרור כדי למנוע ממנו את הזכות לשחרור מוקדם, אך בית המשפט לא נעתר לבקשה וקבע כי לא ניתן להוכיח כי הרקע למעשי הרצח הוא לאומני.

במהלך מאסרו פופר חזר בתשובה. בזמן אחת מחופשותיו מהכלא ב-17 בינואר 2007, שכל פופר את אשתו ואת בנו הצעיר, שמשון, בתאונת דרכים. התאונה אירעה בעת שפופר יצא לעקיפה בפס לבן, בעודו נוהג ללא רישיון נהיגה תקף בזמן חופשה מהכלא. פופר עצמו נפצע בינוני וכן שני ילדיו האחרים. בעקבות זאת הוא הורשע בעסקת טיעון ונידון ל-6 חודשי מאסר, בנוסף לעונשו הקיים.

כאמור, בשב”כ הגישו את עמדתם לפיה הם חוששים ששחרור מוקדם יוביל למעשי חקיינות.

גם בפרקליטות מתנגדים לשחרור המוקדם.