בכאוס ובגשם: אלפי ‘ברסלבים’ תקועים ברומניה – ופספסו טיסתם

אלפי 'ברסלבים' שחזרו מראש השנה באומן פספסו את טיסתם לישראל מנמל תעופה קטן ברומניה - ונאלצים להמתין שעות בגשם ובקור • "דחסו אותנו כמו תרנגולים לשחיטה, מבוגרים התעלפו וילדים נדחסו מאחורי גדרות" • השר משה ארבל סירב לנסות לסייע
חרדים 10
ו' תשרי התשפ"ה / 08.10.2024 01:23

אלפי ברסלבים ששהו בראש השנה ליד קברו של רבי נחמן באומן שבאוקראינה נתקעו היום (שני) מחוץ לנמל תעופה קטן בעיר באקו שברומניה – בגשמים, קור  וללא מחסה.

הנוסעים החלו להגיע לנמל התעופה כבר במוצאי שבת, עד שהתקבצו במקום מאות ישראלים שהמתינו לעלות על הטיסות חזרה לישראל.

לפי דיווח בחדשות 12, לברסלבים הוסבר כי עליהם להמתין מחוץ לנמל התעופה, מכיוון שהוא אינו יכול להכיל יותר ממאה איש. וכך, חלק גדול מהנוסעים נותרו בחוץ, בגשם וללא מענה מסוכנות הנסיעות בה רכשו את הכרטיסים.

הנוסעים מעידים, כי למרות מזג האוויר הסוער, כל כמה דקות הוכנסו לשדה התעופה רק כמה נוסעים בודדים – והטיסות המריאו ריקות. בינתיים, הנוסעים שנתקעו מחוץ לשדה נאלצו להעביר את הלילה באוהלים מאולתרים.

“נדהמנו למראה עינינו”, שחזר דוד, שהיה אמור לעלות על טיסת אל על לארץ הבוקר, אך פספס אותה בגלל התור הגדול בכניסה לנמל התעופה. “היו שם מאות אנשים, לפחות מעל 2,000 איש שמחכים בתור בגשם ובבוץ. כל הבגדים שלנו נהרסו”.

הוא הוסיף וסיפר בזעם: “עמדנו בתור כמו תרנגולים לשחיטה, אף אחד לא חיכה לנו, שום נציג. דחסו אותנו בתוך גדרות מברזל. אנשים מבוגרים וילדים נדחסו מאחורי גדרות. הרגשנו שהולך לקרות אסון כמו אסון מירון”.

צילום: באדיבות ברסלב גלובל

בגלל הדוחק אנשים נפצעו. “יש פה אנשים שמחכים ממוצאי שבת בלי אוכל ומים. המאבטחים בכניסה היו אלימים והתיזו עלינו גז פלפל. רק מי שנדחף הצליח במזל להיכנס ולעלות על טיסה. יש פה בלגן גדול”.

ממשרד החוץ נמסר: “הנושא בבדיקה”.

פניה של אחד החסידים אל שר הפנים משה ארבל בבקשה שיסייע, נענתה בתשובה הבאה: “אנחנו במלחמה והייתה אזהרת מסע. מי שהליט לנסוע למרות זאת צריך לקחת בחשבון את הסיכון הכרוך. צר לי, אין לי איך לסייע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות