אלי שתיוי ספד לבנו עידן הי”ד וחשף: “היה ביחידה מיוחדת בצבא”

אלי שתיוי סיפר על בנו עידן הי"ד, שנרצח בשבעה באוקטובר וגופתו בשבי בעזה - וחושף פרטים על השירות הקרבי של בנו: "יחידה קרבית מיוחדת שאי אפשר להגיד אפילו את שמה" • "לא אוותר גם על הגופה שלו, אני לא אוותר"
חרדים 10
ה' תשרי התשפ"ה / 07.10.2024 12:13

אלי שתיוי, אביו של עידן הי”ד שהבוקר (שני) פורסם כי נרצח בשבעה באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה, סיפר על התקווה שהחזיקה אותו בשנה האחרונה – וחשף כי בנו שירת ביחידה מיוחדת – אך עד כה היה אסור לו לספר על כך.

לפדיון הכפרות שלך יש כתובת טובה: פדיון שבוים של יד לאחים

“נלחמתי 12 חודשים ואני אמשיך להילחם כי הגופה לא פה”, אמר אלי לחדשות 12. “נלחמתי מהשבעה באוקטובר, מה שטוענים שהוא נרצח בשבעה כבר, שהוא לא סבל, אבל הוא לא ויתר וניסה לחלץ את הזוג חברים שלו. נתנו לו לחכות שעתיים מתחת לעצים אחרי שהוא ברח”.

האב סיפר: “הוא חטף ארבעה כדורים” – ושיתף כי לפי המידע המודיעיני, עידן מת מפצעיו כעבור שעות ספורות.

“אני עדיין לא מעכל”, אמר האב השכול. “אבל אמשיך להילחם, בכל הכוח כדי להביא את כולם בחזרה, זה הניצחון שלנו, אין לנו שום ניצחון בלעדיהם. גם את הנרצחים לקבורה בישראל וגם את החיים, אם ישנם”.

הוא שיתף כשקולו נשנק מבכי: “לא האמנו, אני כולי הייתי תקווה שהוא חי, כל הזמן, כל הזמן אמרתי שהוא חי. לא אוותר גם על הגופה שלו, אני לא אוותר”.

אלי ביקש להעביר מסר לעם ישראל: “נשב שבעה בגורדון בתל אביב, נקבל את כולם, כולם מחבקים – זה באמת עוזר. שלא יחשבו שלחבק זה כזה פשוט, כמה כוח זה נותן לנו המשפחות החיבוק והלעטוף אותנו”.

בהמשך חשף פרט שהיה אסור בפרסום עד כה, ככל הנראה מחשש להרעת תנאיו בשבי על ידי המחבלים. “עידן היה גדול גוף, חזק, אמתני. היום אני יכול להגיד שהוא היה ביחידה מיוחדת בצבא, יחידה קרבית מיוחדת שאי אפשר להגיד אפילו את שמה. הוא עשה רבות שם. כל הזמן עטפתי אותו, לא נתתי לו לנסוע בטרמפים אף פעם, תמיד הגעתי אליו לשטחים ולכל מקום כדי לקחת אותו”.

הוא ספד לבנו: “עידן הוא טיפוס של אוהב אדם, כל כך, ביום שהוא עבר לתל אביב הוא ראה בהובלה של הבית איזה הומלס והוא נתן לו את הפוך שלו. הוא ישן בלי כלום, ולמחרת הוא פרסם פוסט בפייסבוק שחייבים לטפל באנשים, ‘אנחנו בארץ ישראל אחד צריך לעזור לשני'”. הוא היה צריך ללכת למשלחת לאפריקה לעזור לטפל בילדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות