מבקר המדינה אנגלמן: “אחרי שנה – לאזרחי ישראל מגיעות תשובות”

מבקר המדינה מתח ביקורת על ההתנגדות של צה"ל לשתף פעולה עם התחקיר על מחדל השבעה באוקטובר: "ביקורת המדינה אינה מפריעה ללחימה. כל מהותה היא לתרום לביטחון ולאזרחים, וכבר נוכחנו לדעת מה קורה בשעה שמתעלמים מביקורת"
אריה ריבקינד
ה' תשרי התשפ"ה / 07.10.2024 09:57

משרד מבקר המדינה יקיים היום (שני) טקס משרדי לציון שנה לטבח.

טרם הטקס התייחס המבקר מתניהו אנגלמן לעובדה ששנה חלפה מאז פרוץ המלחמה –  ואזרחי ישראל טרם קיבלו תשובות לשאלות על המחדל, הן ברמה המדינית, הן ברמה הצבאית והן ברמה האזרחית.

המבקר: “בצל הלחימה המתנהלת, ובצל אי הוודאות על התמשכות המלחמה, בשם כל אלו שקולם לא ישמע עוד, בשם 101 משפחות אשר אינן יודעות את נפשן כשיקיריהן נמקים במנהרות, ובשם כל אזרחי ישראל חובתנו לדרוש תשובות.

“ביקורת מטרתה לטייב, לשפר ולתקן ליקויים ואנו מבצעים אותה באופן שלא מפריע ללחימה. בעת הזאת משרד מבקר המדינה הוא הגוף האובייקטיבי היחיד שבודק את הכשלים בכל הדרגים – בדרג המדיני, בדרג הצבאי ובדרג האזרחי. אין לקבל את גישתו של מי שבכל השנה שחלפה לא איפשר לביקורת לעשות את מלאכתה”.

הוא התייחס להתנגדות של צה”ל לשתף פעולה עם התחקיר על המחדל: “ביקורת המדינה אינה מפריעה ללחימה. כל מהותה היא לתרום לביטחון ולאזרחים, וכבר נוכחנו לדעת מה קורה בשעה שמתעלמים מביקורת. לעת הזו הביקורת ממוקדת בנושאים שאינם נוגעים למערכי הלחימה.

“ביקורת המדינה עוסקת בשורה של נושאים כדוגמת מחדלי הנובה, ההגנה על שדרות, אופקים ויישובי עוטף עזה, הטיפול במפונים ובחללים, וכן על מערכי ההגנה בעוטף ירושלים. רק בשבוע שעבר קיבלנו תזכורת כואבת על חשיבות הביקורת כאשר התבצע פיגוע ירי ברכבת הקלה בתל אביב – סוגייה אותה אנחנו בודקים בימים אלו.

“אני מבקש להביע תנחומים למשפחות החללים, לאחל החלמה מהירה לפצועים, ולשאת תקווה יחד עם כלל אזרחי ישראל, לשובם של החטופים במהרה. לצד זאת נתפלל כולנו להצלחת חיילי צה”ל וכוחות הביטחון במלחמה האכזרית והמתמשכת שנכפתה עלינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות