עידן שתיוי הי”ד נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בשבי חמאס

חיים טוויל
|
ה' תשרי התשפ"ה / 07.10.2024 08:51
עידן שתיוי הי”ד בן ה-28 נרצח במסיבת ה’נובה’, לשם הגיע לתעד את חבריו • כשהחלה המתקפה סייע למבלים שפגש לראשונה להימלט מהמקום

צה”ל הודיע הבוקר (שני) כי עידן שתיוי הי”ד נרצח בבוק ה-7 באוקטובר וגופתו נחטפה על ידי חמאס לעזה.

שתיוי השתתף במסיבת הטבע ‘נובה’ בחניון רעים שבה בוצע הטבח לפני שנה בדיוק. עידן בן ה-28, תושב פתח תקווה, הותיר אחריו את הוריו אלי ודלית, שלושה אחים ואת בת זוגו סתיו.

מטעם מטה משפחות החטופים נמסר: “עידן אהב טבע, צילום וחיות. הוא היה מחובר מאוד לכלבים ובעלי חיים והיה אמור להתחיל את שנתו השנייה בלימודי קיימות וממשל באוניברסיטת רייכמן. עידן תמיד חשב על הזולת והקריב מעצמו למען האחר. ב-7 באוקטובר הגיע לפנות בוקר לפסטיבל הנובה כדי לתעד את חבריו שניגנו והעבירו סדנאות, אך לא הספיק להיכנס. כשהחלה המתקפה סייע עידן לבחור ובחורה שאותם פגש לראשונה ביציאה לאתר להימלט, בחירה שלבסוף הובילה לחטיפתו”.

אלי, אביו של עידן, כתב: “ברוך דיין האמת. בצער רב ובכאב עצום התבשרנו על הירצחו של אהובנו, עידן שתיוי, על ידי חמאס בבוקר שמחת תורה התשפ”ד 7.10.2023 . גופתו נחטפה ומוחזקת בעזה”.

בעצרת שנערכה בתל אביב לפני מספר חודשים סיפר אלי כי החל בתקופה האחרונה להניח תפילין: “בכל פעם שאני מגיע לשמע ישראל אני בוכה לאלוהים שיחזיר את הבן שלי”.

שתיוי קרא לממשלת ישראל “לקחת את המושכות לידיים ולא לרקוד לפי החליל של סינוואר”.

“הדבר הראשון שהיה צריך להוציא, וכמובן הדבר הראשון שהיה צריך להוציא זה את הרשימות של כל מי שנמצאים שם ומה מצבם, על ידי הצלב האדום שלא עושים את עבודתם. אנחנו צריכים להפסיק לעבוד לפי החליל של סינוואר, לעבוד במתווה שישראל תיקח את המושכות ותקבע אותו”.

צה”ל עדכן כי ההחלטה לקבוע את מותו התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל.

“צה”ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה. צה”ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש”, נמסר.