חוסל? גורמים באיראן: לא שמענו ממפקד ‘כח קודס’ משבוע שעבר

חרדים 10
|
ה' תשרי התשפ"ה / 06.10.2024 22:12
ב’ניו-יורק טיימס’ דיווחו הבוקר שאיסמעיל קאאני הגיע לביירות כדי לסייע לחיזבאללה • הפעם האחרונה בה נראה בפומבי הייתה יומיים לאחר חיסול נסראללה • אבל מאז התקיפות הישראליות בשבוע שעבר בבירות – אבד הקשר עם הבכיר

שני גורמים רשמיים באיראן אמרו הערב (ראשון) לסוכנות הידיעות רויטרס כי מאז התקיפות הישראליות בשבוע שעבר בביירות –  אבד הקשר עם איסמעיל קאאני, מפקד ‘כח קודס’ במשמרות המהפכה, ששהה בלבנון.

אתה עושה סוף לשבי שלהם – וזוכה להשתתפות במעמד תפילה נורא הוד

בימים האחרונים גברו השמועות בנוגע לגורלו של הבכיר האיראני שהגיע ללבנון לאחר חיסולו של מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה.

שלושה גורמים באיראן אמרו הבוקר לעיתון הניו יורק טיימס כי קאאני נסע בשבוע שעבר לביירות כדי להיפגש עם בכירי חיזבאללה ולסייע להם להתאושש מגל התקיפות המוצלחות של ישראל בלבנון.

לדברי אחד מאנשי משמרות המהפכה שמוצב בלבנון, השקט מצד בכירים איראנים לגבי קאאני – יצר פאניקה בקרב אנשי משמרות המהפכה.

הפעם האחרונה בה נראה קאאני בפומבי הייתה יומיים אחרי חיסול מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, כשצולם מגיע למשרדי ארגון הטרור בטהרן.

לפי הדיווח ב’ניו-יורק טיימס’, התקשורת באיראן תוהה מה עלה בגורלו של איסמעיל קאאני – וכלי תקשורת באיראן החלו לקרוא להנהגה לספק מידע אודות מצבו של קאאני, זאת לאחר דיווחים בתקשורת הערבית ובישראל אודות היעלמותו והאפשרות שנפגע בתקיפה ישראלית בביירות.

מנגד, בכלי התקשורת הסעודיים אל חדת’ ואל ערביה דווח, כי קאאני שוהה בבידוד אחרי החיסולים האחרונים של ישראל מול מנהיגים בולטים.

קאאני מונה לתפקידו לאחר חיסולו של קאסם סולמאני בשנת 2020. הוא איש ביטחון ותיק בשירות המשטר האיראני.

הוא כיהן כסגנו של סולימאני במשך שנים ארוכות, ונכלל ברשימת העיצומים של משרד האוצר האמריקני, בגין מעורבות בטרור.