ארה”ב: תקבלו “חבילת פיצוי” אם לא תתקפו יעדים מסוימים באיראן

חרדים 10
|
ה' תשרי התשפ"ה / 06.10.2024 21:48
מאז המתקפה האיראנית מנסה הממשל האמריקני למתן את התגובה הישראלית הצפויה נגד טהראן • הצעת הפיתוי האמריקנית: גיבוי דיפלומטי נרחב וסיוע צבאי נוסף • פרשן מדיני: “מה שהממשל הזה לא מבין – אנחנו באירוע אחר לגמרי”

הממשל בארצות הברית הציע לישראל “חבילת פיצוי” אם תימנע מתקיפת יעדים מסוימים באיראן.

לפי דיווח הערב (ראשון) של עמיחי שטיין ב’כאן חדשות’, מאז המתקפה האיראנית בשבוע שעבר, מתנהלות שיחות בין גורמים ישראלים לאמריקנים על התגובה הישראלית – כאשר האמריקנים מנסים “לנהל” את התגובה.

במהלך השיחות הציעו גורמים בארצות הברית לישראלים גיבוי דיפלומטי נרחב וסיוע צבאי נוסף – אם לא יתקפו יעדים מסוימים בשטחה של איראן.

גורם ישראל אמר ל’כאן חדשות’: “אנחנו מתחשבים בארצות הברית, בת בריתנו, ותמיד מוכנים להקשיב לה. יחד עם זאת, נעשה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחי ישראל ועל ביטחון ישראל”.

בצמרת צה”ל ממשיכים לקיים דיונים נוספים ואישורי תוכניות לקראת תגובה אפשרית באיראן. לדברי גורם ביטחוני התגובה “תהיה קשה”.

בינתיים הגנרל מייקל קורילה, מפקד פיקוד המרכז האמריקני, השוהה בישראל נחשף להיערכות של צה”ל וחיל האוויר לתקיפה.

שר הביטחון יואב גלנט יבקר ביום רביעי בארצות הברית וייפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין.

אריאל כהנא, הפרשן המדיני של ‘ישראל היום’, כתב: “הפנטגון מודיע – מזכיר ההגנה לויד אוסטין יארח ב-9 באוקטובר את שר הביטחון יואב גלנט.

“ההבנה שלי: האמריקנים מנסים לעכב את התגובה הישראלית באמצעות ‘זימון’ שר הביטחון הישראלי אליהם. כך הם ירוויחו עוד כמה ימים. בפגישות שם, אם להסתמך על ניסיון העבר, הם יעשו לגלנט “נו, נו, נו”, במטרה שימנע פעולה ישראלית.

“מה שהממשל הזה לא מבין: אנחנו באירוע אחר לגמרי. עם גלנט או בלעדיו, ישראל תכה באיראן בהזדמנות הראשונה שתגיע”.