האמירה המטופשת של מקרון לביבי: נשק לא יספק את הבטחון לישראל

אריה ריבקינד
|
ד' תשרי התשפ"ה / 06.10.2024 20:20
במהלך שיחה שהתקיימה היום בין הנשיא מקרון לראש הממשלה נתניהו, אמר הנשיא הצרפתי את המשפט הבלתי נתפס הבא: “משלוחי נשק, הארכת המלחמה בעזה והרחבתה ללבנון – לא יספקו לישראל את הביטחון שהיא מייחלת לו”

עמנואל מקרון,  נשיא צרפת העוין, שוחח הערב (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע המתיחות בין פריז לירושלים – אחרי הקריאה של הנשיא הצרפתי להטיל אמברגו נשק על ישראל.

בלשכת ראש הממשלה אמרו, כי נתניהו “חזר על עמדותיה של ישראל, שכפי שאיראן תומכת בכל חלקי ציר הטרור האיראני, כך מצופה מידידי ישראל לעמוד מאחוריה, ולא להטיל עליה מגבלות שרק יחזקו את ציר הרשע האיראני.

“ראש הממשלה הדגיש שפעולות ישראל נגד חיזבאללה יוצרות הזדמנות לשינוי המציאות בלבנון לטובת היציבות, הביטחון והשלום באזור כולו. שני המנהיגים סיכמו לקדם שיח בעניין במהלך ביקורו של שר החוץ הצרפתי, שביקש להגיע לישראל”.

בארמון האליזה פורסם כי מקרון אמר לנתניהו בשיחה שהוגדרה “כנה”: “משלוחי נשק, הארכת המלחמה בעזה והרחבתה ללבנון – לא יספקו לישראל את הביטחון שהיא מייחלת לו”.

מקרון אמר לנתניהו כי יש צורך בהפסקת אש באופן מיידי: “אנחנו חייבים לנקוט מיד בפעולה החלטית שתאפשר לנו לקדם את הפתרונות הפוליטיים שהכרחיים עבור הביטחון של ישראל ושל כולם במזרח התיכון”.

אמש תקף נתניהו בהצהרה באנגלית, את הנשיא מקרון וציין, כי ישראל נלחמת כעת בשבע חזיתות נגד “אויבי הציביליזציה”: בעזה נגד חמאס, בלבנון נגד חיזבאללה, נגד החות’ים בתימן והמיליציות השיעיות בעיראק וסוריה, נגד מפגעים ביהודה ושומרון, ונגד איראן שעומדת מאחורי כל החזיתות הללו.

“בעוד ישראל נלחמת בכוחות הברבריות בהובלת איראן, כל המדינות המתורבתות צריכות לעמוד איתן לצד ישראל”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה תקף בחריפות את הקריאה להטלת אמברגו נשק על ישראל: “בושה עליהם. האם איראן מטילה אמברגו נשק על חיזבאללה, על החות’ים, על חמאס ועל שאר שלוחיה? כמובן שלא. ציר הטרור עומד יחד, אבל מדינות שכביכול מתנגדות לציר הטרור קוראות להטיל אמברגו נשק על ישראל. איזו חרפה”.

הוא הדגיש: “ישראל תנצח עם או בלי התמיכה שלהם, אבל הבושה שלהם תימשך זמן רב אחרי שהמלחמה תסתיים בניצחון. כי בהגנה על עצמנו מפני הברבריות הזו, ישראל מגנה על הציביליזציה מפני אלה שמבקשים לכפות עידן חשוך של קנאות על כולנו”.

מוקדם יותר אתמול קרא נשיא צרפת עמנואל מקרון, בריאיון לתחנת הרדיו הצרפתית ‘פראנס אנטר’, להפסיק לספק את משלוחי הנשק לישראל עבור הלחימה ברצועת עזה. “אני חושב שהיום העדיפות היא לחזור לפתרון מדיני ולהפסיק לספק נשק לניהול הקרבות בעזה”, אמר. “צרפת אינה מספקת נשק לישראל, לבנון לא יכולה להפוך לעזה חדשה”.