שירה חיה סוסליק הי”ד, לוחמת מג”ב, נפלה בפיגוע הירי בבאר שבע

חיים טוויל
|
ד' תשרי התשפ"ה / 06.10.2024 17:39
סמ”ש שירה חיה סוסליק הי”ד, לוחמת בסיירת במג”ב דרום, נפגעה מירי בפיגוע בתחנת המרכזית בבאר שבע • כמה שעות לפני הפיגוע שיתפה את אלפי עוקביה בטיקטוק בחוויותיה משירותה כלוחמת – וכתבה: “החיים ממשיכים” • בפיגוע נפצעו שניים קשה, 4 באורח בינוני וחמישה במצב קל

“השיבה אש, ירתה על המחבל”: לוחמת משמר הגבול, סמ”ש שירה חיה סוסליק הי”ד, סיירת במג”ב דרום, נפלה היום (ראשון) בהתקלות עם המחבל בפיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע.

“משטרת ישראל תעמוד לצד המשפחה השכולה ביגונה ותלווה אותה לעד”, נמסר מהמשטרה.

שירה הי”ד, בת 19, התגייסה למשמר הגבול בתחילת שנת 2023 והצטרפה למסלול הכשרת הסיירות. חבריה ומפקדיה ליחידה מספרים שהייתה דמות משמעותית ביחידה, שוטרת מקצועית ומסורה אשר הייתה יודעת להוות כתף תומכת ולהעלות לכולם את המצב רוח, אהבה לרקוד בלט וליהנות עם חברים, שאפה תמיד למצוינות והיוותה דוגמה לחברותיה.

שירה הי”ד שיתפה פעמים רבות בחשבון הטיקטוק שלה את אלפי עוקביה בחוויותיה משירותה במג”ב. רק לפני כמה שעות פרסמה סרטון עם תמונות שלה כלוחמת – וכתבה: “החיים ממשיכים”.

בפוסט לציון יום הולדתה ה-19 לפני שנה כתבה: “ימי הולדת במלחמה לא חוגגים אלא מציינים. לא תיארתי לעצמי ביום הולדת 18 שאת יום הולדת 19 אחגוג על מדי מג”ב, במלחמה, עשר דקות לפני משמרת.

“אבל זה המצב והמצב הזה רק מביא יותר משמעות לזכות שניתנה לי לחגוג את החיים על מדים כשלפני קצת פחות מחודש ילדים בני גילי נפלו במלחמה על הבית באותם מדים”.

עוד כתבה, כי זוהי “שנה שלמדינתי על עצמי, נשברתי ובניתי את עצמי מחדש. למדתי איך להעריך את החיים והסביבה שמקיפה אותי – אין שום דבר מובטח בחיים האלו ובמציאות שלנו. אוהבת אתכם”.

צעירה נרצחה ו-13 נפצעו בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע

ממצלמת האבטחה: המחבל רץ עם אקדח בתחנה המרכזית בבאר שבע

בפיגוע הרצחני נפצעו 13 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות. בין הפצועים  שניים במצב קשה, ארבעה במצב בינוני, וחמישה קל משברי זכוכיות וחבלות. כמו כן פונו  נפגעי חרדה.

מפרטים ראשוניים עולה כי המחבל, אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, בן 29, תושב עוקבי הסמוך ללקיה, הגיע באוטובוס לתחנה כשהוא חמוש, נכנס בריצה לסניף מקדונלד’ס וירה באקדח על אזרחים.

לוחמים שהיו במקום ביצעו ירי לעבר המחבל וחיסלו אותו. נבדק החשד שהיה ירי דו-צדדי של אנשי כוחות הביטחון.

מהמשטרה נמסר כי היום בשעה 14:26 התקבל דיווח במוקד 100 על ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי המחבל חוסל תוך שניות ספורות על ידי כוחות הביטחון שהיו במקום.

כוחות משטרה רבים הגיעו לזירת האירוע – בהם: המערך האווירי, שוטרי סיור, לוחמי חטיבת סה״ר, לוחמי וסיירות מג״ב, והחלו בסריקות על מנת לשלול היתכנות אירוע נוסף ומעורבותם של חשודים נוספים.

השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ״ל המשטרה רב ניצב דני לוי, מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, הגיעו לזירת האירוע וקיימו הערכת מצב משותפת לאחר שקיבלו עדכון על האירוע מהכוחות שהיו במקום.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע והתייחס לזהות המחבל: “נגמרה ההומניות, אין סלחנות בתחומים שאני אחראי עליהם. יש הרבה בדואים נאמנים אבל יש גם כאלה שלא. מי שלא נאמן צריך להרוס לו את הבית, צריך להראות משילות. אני קורא לראש הממשלה להעביר היום את החוק שהצענו לגירוש משפחות מחבלים”.