צעירה נרצחה ו-13 נפצעו בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע

חיים טוויל
|
ד' תשרי התשפ"ה / 06.10.2024 14:47
מחבל הגיע למבנה התחנה המרכזית בבאר שבע – ופתח בירי לעבר עוברים ושבים • מותה של צעירה כבת 25 נקבע במקום • 13 פצועים בדרגות שונות, בהם שניים קשה, פונו לקבלת טיפול רפואי • המחבל, בדואי תושב פזורת חורה, אזרח ישראלי – חוסל • הפיגוע התפרס על פני שלוש זירות

פיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע: צעירה  כבת 25  נרצחה ו-13 נפצעו בדרגות פציעה שונות, בהם שניים באורח קשה, בפיגוע ירי שהתרחש בצהרים (ראשון) בכמה זירות באזור התחנה המרכזית בבירת הנגב.

אתה עושה סוף לשבי שלהם – וזוכה להשתתפות במעמד תפילה נורא הוד

המחבל נוטרל בידי איש כוחות הביטחון שהיה באזור. עדי ראייה טוענים, כי המחבל לבש אפוד קרמי.

לפי ‘כאן חדשות’, המחבל הוא אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, בן 29, תושב עוקבי שליד חורה, אזרח ישראלי בעל רישום פלילי. אלעוקבי הוא בן משפחתו של המחבל מוהנד אלעוקבי, שרצח את החייל עומר לוי הי”ד באותה תחנה מרכזית, כאשר באוקטובר 2015, לפני כ-9 שנים, חטף נשק מחייל בתחנה המרכזית ופתח בירי. סמל עומר לוי הי”ד נרצח ועוד 10 נפצעו.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע כנראה באוטובוס לסניף מקדונלד׳ס, נכנס בריצה לסניף וירה באקדח לכיוון האזרחים. במשטרה נבדק אם חלק מהנפגעים נפגעו מירי דו צדדי.

מפרטים ראשוניים עולה, כי המחבל ירה לעבר העוברים והשבים בשלוש זירות שונות באזור התחנה המרכזית:   מול המקדונלד’ס, בבית קפה סמוך ומחוץ למבנה.

כוחות רבים מבצעים סריקות אחר חשודים נוספים.

מדוברות סורוקה נמסר: מהאירוע בתחנה מרכזית בבאר שבע, פונו עד כה לחדר הטראומה במלר”ד סורוקה 8 פצועים – שני פצועים במצב קשה, 4 במצב בינוני ושניים במצב קל. ישנם גם נפגעי חרדה, משברי זכוכיות וחבלות.

“עם קבלת ההודעה נערכו בסורוקה בכוחות מתוגברים של צוותים רב מקצועיים לקבלת הפצועים”, נמסר מבית החולים.

יפים ושניבצקי, עד ראייה שנכח במקום הפיגוע, סיפר לחדשות 12: “שמענו בומים, עבר לי כל תרחיש בראש אבל לא פיגוע. לקח לי כמה שניות לעכל. שמענו צרחות וראינו אנשים נופלים ואוטובוסים שכמעט דרסו אנשים”. ושניבצקי סיפר שהתחיל לרוץ והתסכל אחורה וראה עשן. “משום מקום צצו לוחמים שדכו את הנשק, נכנסו לרציף ומנטרלים את המחבל”, סיפר. ושניבצקי סיפר שהוא ראה שתי לוחמות מג”ב פצועות ואת אחד הלוחמים שנטרל את המחבל עם דם על המדים.

אליה טובול, חובש וראש סניף איחוד הצלה בבאר שבע, והחובשים יוספי עשור ודניאל לוי: “למרבה הצער נקבע מותה של צעירה שנפצעה אנושות. כמו כן, הענקנו בזירה סיוע רפואי ראשוני לצעירה שנפצעה באורח קשה ולשבעה נפגעים בינוני וקל עד בינוני. הוענק גם סיוע בזירה למספר נפגעי ונפגעות חרדה עקב אופי האירוע הקשה וחתכים קלים מזכוכיות”.

פראמדיק בכיר במד”א בוריס מנטו סיפר: “הגענו למקום במהירות בכוחות גדולים, ראינו צעירה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלה הייתה קריטית ולצערנו נאלצנו לקבוע מותה במקום. במקום הייתה המולה רבה, פצועים נכנסו לחנויות. בסריקה של צוותי מד”א ראינו עוד מספר פצועים, כולם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד”א לבתי החולים כשמצבם יציב.”

צילום: זק”א

עטיה נסראסה, מתנדב ביחידה 360 – זק”א מצוות נגב שהגיע תוך דקות לזירה סיפר: “הוזעקתי על ידי מוקד יחידה 360 – זק”א לתחנה מרכזית בבאר שבע בעקבות דיווח על פיגוע ירי במקום. כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה ומזעזעת. לאחר מאמצי פעולות החייאה בצער רב כוחות הרפואה נאלצו לקבוע את מותה של צעירה כבת 25. יחד עם מתנדבים נוספים אנו מסייעים לכוחות המז”פ בשטח, ומטפלים בכבוד המת ואיסוף הממצאים הרבים שנפרסו על פני שטח רחב.”

ראש העיר רוביק דנילוביץ הגיע לזירה ואמר: “מדובר באירוע קשה עם נפגעים ונפגעות. קיבלתי דיווח ממפקד המחוז והצוות המקצועי של גורמים הביטחון השונים. הכל בשליטה מלאה. אנחנו כעיר עושים את הכל על מנת להחזיר את החיים לשגרה מלאה. ראיתי את האירוע. סך הכל אירוע מאוד קצר ותגובה מהירה מאוד של שוטרים, חיילים ואזרחים. הפיגוע הוא פיגוע קשה. אנחנו נמצאים בימים מאתגרים. רגישים. אנא גלו עירנות. אנחנו בפריסה מלאה וכוחות היבטחון מתוגברים. מדובר ברוצח נאלח”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע והתייחס לזהות המחבל: “נגמרה ההומניות, אין סלחנות בתחומים שאני אחראי עליהם. יש הרבה בדואים נאמנים, אבל יש גם כאלה שלא. מי שלא נאמן צריך להרוס לו את הבית, צריך להראות משילות. אני קורא לראש הממשלה להעביר היום את החוק שהצענו לגירוש משפחות מחבלים”.

צילום: קבוצת מדברים תקשורת