אמברגו? נתניהו למקרון: הבושה שלכם תהדהד הרבה אחרי שננצח

אריה ריבקינד
|
ד' תשרי התשפ"ה / 06.10.2024 00:53
לאחר שמקרון קרא שלא לספק נשק לישראל – ראש הממשלה בפנייה חריגה מול המצלמות לנשיא צרפת: “איזו חרפה. ננצח איתכם או בלעדיכם”

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הערב (מוצאי שבת) מסר חריף במיוחד לנשיא צרפת עמנואל מקרון – לאחר שזה קרא להטיל אמברגו נשק על ישראל ולא לספק  נשק שישמש אותה למלחמה בעזה – שנה בלבד אחרי שאמר שלא ישאיר את ישראל לבדה.

בהצהרה באנגלית, אמר נתניהו: “ישראל תנצח איתכם או בלעדיכם – הבושה שלכם תהדהד הרבה אחרי שננצח”.

נתניהו ציין, כי ישראל נלחמת כעת בשבע חזיתות נגד “אויבי הציביליזציה”: בעזה נגד חמאס, בלבנון נגד חיזבאללה, נגד החות’ים בתימן והמיליציות השיעיות בעיראק וסוריה, נגד מפגעים ביהודה ושומרון, ונגד איראן שעומדת מאחורי כל החזיתות הללו.

“בעוד ישראל נלחמת בכוחות הברבריות בהובלת איראן, כל המדינות המתורבתות צריכות לעמוד איתן לצד ישראל”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה תקף בחריפות את הקריאה להטלת אמברגו נשק: “בושה עליהם. האם איראן מטילה אמברגו נשק על חיזבאללה, על החות’ים, על חמאס ועל שאר שלוחיה? כמובן שלא. ציר הטרור עומד יחד, אבל מדינות שכביכול מתנגדות לציר הטרור קוראות להטיל אמברגו נשק על ישראל. איזו חרפה”.

הוא הדגיש: “ישראל תנצח עם או בלי התמיכה שלהם, אבל הבושה שלהם תימשך זמן רב אחרי שהמלחמה תסתיים בניצחון. כי בהגנה על עצמנו מפני הברבריות הזו, ישראל מגנה על הציביליזציה מפני אלה שמבקשים לכפות עידן חשוך של קנאות על כולנו”.

מוקדם יותר היום קרא נשיא צרפת עמנואל מקרון, בריאיון לתחנת רדיו צרפתית, להפסיק לספק את משלוחי הנשק לישראל עבור הלחימה ברצועת עזה. “אני חושב שהיום העדיפות היא לחזור לפתרון מדיני ולהפסיק לספק נשק לניהול הקרבות בעזה”, אמר בראיון לרדיו פראנס אנטר. “צרפת אינה מספקת נשק לישראל, לבנון לא יכולה להפוך לעזה חדשה”, הדגיש הנשיא הצרפתי העוין.

גורם בארמון האליזה הגיב לדברי ראש הממשלה והגדיר אותם “מוגזמים”. לדבריו, הנשיא סבור שיש צורך בהפסקת אש מיידית בעזה כמו בלבנון, ובהקשר זה קורא הנשיא להפסיק את יצוא הנשק המיועד לשימוש בעזה. “חייבים לחזור לפתרונות דיפלומטיים”.

הגורם בארמון האליזה ציין כי “צרפת השתתפה בהגנה על ישראל בשתי המתקפות של איראן, והיא הידידה הבלתי מעורערת של ישראל. דבריו של נתניהו מוגזמים ולא קשורים לידידות בין צרפת לישראל”.