40,000 ‘ברסלבים’ חגגו באומן, אלפים לא הצליחו להגיע

למרות המצב המלחמתי בישראל ובאוקראינה: 40,000 'ברסלבים' חגגו את ראש השנה והשבת באומן, ליד קברו של רבי נחמן • קרוב ל-10,000 איש שהיו אמורים לשהות באומן לא הצליחו להגיע - חלקם 'נתקעו' בשדות תעופה באירופה • 'איחוד ברסלב באומן' עם הנחיות ליוצאים לכיוון שדות התעופה
נתן פרל
ד' תשרי התשפ"ה / 05.10.2024 23:08

למרות המלחמה המתמשכת בישראל ובאוקראינה: רבבות ‘ברסלבים’ שהו בימי ראש השנה ושבת ‘שובה’ בעיר אומן שבאוקראינה על קברו של רבי נחמן.

לפי ‘איחוד ברסלב’, בעקבות ביטולי הטיסות קרוב ל-10,000 איש נוספים שהיו אמורים לשהות בחג באומן לא הצליחו להגיע – כשחלקם עשו את החג בשדות תעופה שונים באירופה, אליהם הצליחו להגיע.

אלפים נוספים נשארו בישראל.

ארגוני הכנסת אורחים – ביניהם ‘הכנסת אורחים אזמין’ ו’הכנסת אורחים אוהל יחיאל מיכל’, לצד ארגוני החירום וההצלה, פעלו לטובת ההמונים, כשבמהלך החג ניתן שירות לאלפי מתפללים במתחמים שונים.

מזג האויר השנה באומן היה קר יחסית לשנים קודמות. בעקבות המצב המורכב נערכו ‘איחוד ברסלב באומן’  השנה יותר מתמיד ותגברו עמדות מודיעין ומוקדי שירות שונים.

בנוסף דאגו השנה ב’איחוד ברסלב’ להקמת עמדות מחשבים לשימוש הציבור להדפסות נחוצות וכדומה.

ב’איחוד ברסלב באומן’ אומרים בסיפוק רב כי בימי ראש השנה “הכל התנהל על הצד הטוב ביותר, ללא שום תקלות, בעקבות ניהול נכון של האירועים השונים”.

לקראת יציאת רבבות החוגגים בדרכם חזרה לישראל, ב’איחוד ברסלב’ מצרפים אזהרה ליוצאים מאומן לכיוון שדות התעופה במדינות באירופה:

• מותר להעביר בגבולות השונים אך ורק שתי קופסאות סיגריות (40 סיגריות בודדות).

• מותר להעביר אך ורק ליטר אחד של משקה אלכוהולי.

• אסור באיסור חמור להעביר משחקי נשק מכל סוג (ביביגאן וכדומה).

משטרות הגבול במדינות השונות הזהירו כי נוסע שיפר את האיסורים הללו עלול לקבל ויזה שחורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות