סרן בן ציון פלח הי”ד נפל בהיתקלות עם מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון

בן ציון פלח הי"ד, בן 21 מניצני עוז ששירת בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים, הוא החלל התשיעי מתחילת הפעולה הקרקעית • אחיו התאום לחם בלבנון במקביל
חיים טוויל
ד' תשרי התשפ"ה / 05.10.2024 21:10

סרן בן ציון פלח הי”ד,  21 ממושב ניצני עוז, קצין לוחם בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים, נפל בהיתקלות עם מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון.

פלח הוא הלוחם התשיעי שנפל מתחילת הפעולה הקרקעית של צה”ל בדרום לבנון.

ההיתקלות פנים אל-פנים עם מחבלי חיזבאללה, שבה נפל סרן פלח, הייתה החמישית של כוחות חטיבת הצנחנים מאז החלה הפעולה הקרקעית. החוליות של חיזבאללה כוללות בין מחבל אחד לארבעה מחבלים, ומאז כניסת הצנחנים לדרום לבנון, חוסלו כבר 15 מחבלים בהיתקלויות מטווח קרוב.

אייל, אביו של בן ציון פלח, סיפר על בנו: “בן היה גיבור ישראל בכל רמ”ח איבריו. הוא התחנך מגיל 15 בפנימייה הצבאית לפיקוד ליד בית הספר הריאלי בחיפה. לאחר שסיים את הלימודים הוא התגייס לצנחנים, לגדוד 202. במסלול מהיר הוא הגיע לקצונה. לחם עם החיילים שהוא הכשיר מהטירונות, דרך האימון המתקדם, אחר כך בעזה ועכשיו בלבנון. ילד יפה תואר, אהוב על כולם. הוא אח תאום ל-י’, שהוא לוחם ביחידת אגוז. ויש להם אח גדול, עמית, שהוא צנחן בעצמו והוא במילואים בצפון.

“בן אהב לטייל והכיר כל פינה בארץ במו רגליו. הוא היה תריאטלט ונגן גיטרה מוכשר. בן נפל אתמול כאשר הוא ושני האחים שלו בחזית הצפונית ונלחמו במקביל. בן היה בתקרית של הצנחנים, ושני האחים הנוספים גם הם נלחמים בצפון. כל מה שיש לנו נתנו. דאגנו להם דאגה אין-סופית, כבר שנה מתחילת המלחמה שהם נכנסים ויוצאים לפעילות”.

הלווייתו צפויה להיערך ביום ראשון.

בערב החג פורסמו שמותיהם של שמונה לוחמים הי”ד שנפלו בקרב בדרום לבנון: איתן יצחק אוסטר בן 22, מפקד צוות; סרן הראל אטינגר בן 23, מפקד צוות; סרן איתי אריאל גיאת בן 23, קצין ביחידת יהל”ם של חיל ההנדסה הקרבית; רס”ל נועם ברזילי בן 22, לוחם ביחידת אגוז; רס”ל אור מנצור בן 21, לוחם ביחידת אגוז; ורס”ל נזר איטקין בן 21, לוחם ביחידת אגוז.

בתקרית אחרת נפלו סמ”ר עלמקאן טרפה בן 21 וסמ”ר עידו ברויר בן 21 מסיירת גולני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות