חדרי שהייה ותיקי לחימה: הושמדה מנהרת פלישה של כוח רדואן • צפו

חיים טוויל
|
ג' תשרי התשפ"ה / 05.10.2024 20:48
באורך 250 מטר, עם חדרי שהייה ותיקי לחימה: הושמדה תשתית תת-קרקע של כוח רדואן • תא”ל דניאל הגרי על הלחימה בלבנון: “השמדנו יותר מ-2,000 תשתיות של חיזבאללה, חוסלו 440 מחבלים, בהם 30 מפקדים בדרגות שונות”

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים, לוחמי יחידת יהל״ם ויחידת ההנדסה של פיקוד הצפון בפיקוד אוגדה 98 השמידו מנהרה באורך 250 מטרים במרחב דרום לבנון.

התשתית אותרה ונחקרה בפעולות חוצות גדר שבוצעו בשבועות האחרונים בשיתוף יחידות מיוחדות בה איתרו הכוחות חדרי פיקוד, תיקי לחימה מוכנים של מחבלים ואמצעי לחימה רבים ליום פקודה.

כמו כן, אותרו חדרי שהייה מאובזרים במקלחות, חדר מטבח, מצבורי מזון ועוד.

התשתית נמצאת כ-300 מטרים מהגבול ולא חוצה לשטח ישראל. היא הושמדה על-ידי יחידת ההנדסה של פיקוד הצפון, לוחמי יחידת יהל״ם ובשיתוף משרד הבטחון – אגף ההנדסה והבינוי.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ממשיכים להילחם בדרום לבנון בשטח בנוי, הררי וסבוך ומאתרים מאות אמצעי לחימה במרחב הכפר בו הם פועלים שנחשב למעוז חיזבאללה ממנו הוצאו מתווי טרור רבים נגד אזרחי מדינת ישראל.

כמו כן, הלוחמים מחסלים עשרות מחבלים בהתקלויות פנים אל פנים ובהכוונת אש מהאוויר.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, מסר  הערב (מוצאי שבת) הצהרה – לאחר השבת וראש השנה-  ועדכן על הקרבות העזים נגד חיזבאללה בלבנון.

“אנחנו דוחקים את חיזבאללה צפונה. חלק מהמחבלים ברחו, וחלקם מוכרעים על ידי כוחותינו בקרבות פנים מול פנים”, אמר הגרי.

לדבריו, “מתחילת התמרון – כ-440 מחבלים חוסלו, בהם 30 מפקדים בדרגות שונות”.

הגרי חשף את המנהרה באורך 250 מטר, המרוחקת כ-300 מטרים מהגבול, אשר הושמדה ולא חצתה לשטח ישראל, וציין כי היתה אמורה לשמש את מחבלי חיזבאללה לחדירה בגבול הצפון.