סרן איתן אוסטר הי”ד, בן 22 מ’אגוז’, נהרג בקרב בדרום לבנון

סרן איתן יצחק אוסטר הי"ד, בן 22 מהעיר מודיעין-מכבים-רעות, מפקד צוות ביחידת אגוז מחטיבת הקומנדו, נפל בהיתקלות עם מחבלי חיזבאללה בתוך מבנה באחד הכפרים בדרום לבנון • הותיר אחריו הורים ושישה אחים ואחיות • הלוויתו בשעה 15:30 - בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים
חיים טוויל
כ"ט אלול התשפ"ד / 02.10.2024 14:27

 החלל הראשון בתמרון הקרקעי בלבנון: ‏סרן איתן יצחק אוסטר הי”ד, בן 22 מהעיר מודיעין, מפקד צוות ביחידת אגוז, נפל בהיתקלות מול מחבלי חיזבאללה באחד הכפרים הלבנוניים.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ, על פרטי התקרית: הכוח של יחידת אגוז מחטיבת הקומנדו נתקל במחבלים בתוך מבנה. ההיתקלות הייתה באחד הכפרים בדרום לבנון שבהם נלחמת אוגדה 98.

בתחילה עלה חשד לחטיפה – אך החשש הוסר ובצה”ל מבהירים: אין אירוע חטיפה.

בהמשך האירוע, הוזנק פינוי רפואי למקום, וכוחות הרפואה של חטיבת הקומנדו העניקו טיפול רפואי תחת אש. מדובר בפינוי מורכב מתוך השטח הסבוך, ותחת איומים. גם במהלך הפינוי הרפואי – מחבלי חיזבאללה המשיכו לירות פצמ״רים לעבר הכוחות. צה״ל ביצע ירי טנקים והפעיל ארטילריה כבדה לעבר המחבלים. מספר מחבלים חוסלו בקרבות, גם היתקלויות פנים אל פנים וגם מתקיפות אוויריות.

איתן, בוגר תיכון אמי”ת מודיעין, הותיר אחריו הורים ושישה אחים ואחיות.

מנהל  אמי”ת מודיעין הרב ליאור צ’יקוטאי ספד: “איתן היה נער חכם שהצטיין בלימודיו. מדריך נערץ בסניף בני עקיבא בעיר ואהוב על חבריו, על מוריו ועל חניכיו. החלטתו להתנדב ליחידה מובחרת ולהמשיך לפיקוד הייתה טבעית לאופיו כמי שביקש לתרום לעם ולמדינה.

“נפילתו היא מכה איומה לכל מי שהכיר את איתן. קצין שהיה מגיע רחוק בכל מקום שאליו היה פונה. ליבנו עם הוריו היקרים האחים והאחיות. נזכור את איתן ונמשיך לחנך לאורו המופלא”.

בסרטון מהשבוע האחרון, תועד איתן אומר: “אדם לא נלחם משנאת מה שמולו אלא מאהבת מה שמאחוריו”.

הלוויתו התקיימה היום, ערב ראש השנה, בשעה 15:30, בחלקה הצבאית בהר הרצל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות