“בדיחה עצובה”: ההודעה ההזויה של מזכ”ל האו”ם אחרי הטילים

חרדים 10
|
כ"ט אלול התשפ"ד / 02.10.2024 11:09
מזכ”ל האו”ם פרסם “הודעת גינוי” אחרי המתקפה האיראנית – מבלי להזכיר את המילים “איראן” או “ישראל” • במשרד החוץ זעמו: “מגנים את חוסר היכולת שלך להטיל את האחריות על איראן” • ארדן: “בן ברית של היטלר של ימינו. תתפטר”

אחרי המתקפה של איראן עם 181 טילים בליסטיים: ברחבי העולם המערבי פורסמו אמש הודעות גינוי והביעו תמיכה בישראל.

היום: הרבנים ‘יקרעו את השמיים’ בכותל • כך תמסרו את השם שלכם

גם מזכ”ל האו”ם, אנטוניו גוטרש, פרסם הודעה אחרי המתקפה האיראנית, אבל ההודעה שלו הייתה שונה. הוא אומנם גינה את ההסלמה, אבל פשוט נמנע מלכתוב מי המדינה שאחראית על המתקפה, ומי זו המדינה שהותקפה.

ה’גינוי’ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, עורר זעם בישראל וספג ביקורות קשות.

“אני מגנה את ההסלמה אחר הסלמה במזרח התיכון”, כתב גוטרש. “זה חייב להיפסק. אנחנו ללא ספק צריכים הפסקת אש”.

בחשבון הטוויטר “ישראל”, שמופעל בידי משרד החוץ – הגיבו: “אנחנו מגנים את חוסר היכולת שלך לכתוב ציוץ שמטיל אחריות על איראן בשיגור 181 טילים בליסטיים על 10 מיליון אזרחים ישראלים”.

גם נפתלי בנט תקף: “אתה בטח צוחק. אתה מגנה את הרחבת ההסלמה? אתה פשוט לא מסוגל לכתוב ‘אני מגנה את איראן ששיגרה 180 טילים בליסטיים קטלניים לעבר אזרחי ישראל’. תפרוש”.

שגריר ישראל באו”ם לשעבר גלעד ארדן תקף את גוטרש: “אתה בדיחה עצובה. בן ברית של היטלר של ימינו. תיזכר כמשתף פעולה עם רוצחי המונים. תתפטר”.

זוהי לא הפעם הראשונה שמזכ”ל האו”ם מעורר סערה. בשנה האחרונה היו מספר הזדמנויות בהן עורר את הזעם של ישראל על האופן שבו הוא מתייחס למלחמה. התגובה הבולטת ביותר הייתה נאומו במועצת הביטחון שבועיים בלבד אחרי 7.10, אז אמר: “הטבח שחמאס ביצע לא התרחש בחלל ריק”, וקישר אותו ל”כיבוש החונק שתחתיו נמצאים הפלסטינים במשך 56 שנה”.