‘אין לנוע דרומה!’: אוגדה 36 מצטרפת לפעילות הקרקעית בלבנון

חיים טוויל
|
כ"ט אלול התשפ"ד / 02.10.2024 10:31
לוחמי אוגדה 36, בהם גולני, חטיבת השיריון 188, ‘עציוני’ וכוחות נוספים מצטרפים לפעולה הקרקעית בדרום לבנון • 23 כפרים נקראו להתפנות

לוחמי אוגדה 36 – בהם לוחמי חטיבת גולני, חטיבת השיריון 188, חטיבת “עציוני” (6) וכוחות נוספים – מצטרפים לפעולה הקרקעית הממוקדת והמתוחמת בדרום לבנון, שהחלה השבוע נגד יעדי ותשתיות טרור של חיזבאללה.

היום: הרבנים ‘יקרעו את השמיים’ בכותל • כך תמסרו את השם שלכם

הכוחות הקרקעיים מלווים במאמץ תקיפות של חיל האוויר וירי ארטילרי של חטיבת האש 282.

אתמול קיים מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, הערכת מצב עם מפקד אוגדה 98, תת-אלוף גיא לוי ומפקדים נוספים בעת התקדמות הכוחות ליעדים בלבנון בקדמית האוגדה סמוך לגבול.

לצד זאת, דובר צה”ל בערבית אל”מ אביחי אדרעי פרסם הודעה לתושבי 23 כפרים בלבנון.

“לתושבי הכפרים: אל בידה, ביות א-סיד, א-ראשידה, מעשוק, אל-בץ, שבריחה, טיר דבה, אל ברעילה, מחנה קסמיה, נבי קסם, ברג רחל, עבסיה, עין בעל, מחרונה, בפליה, דיר כיפא, סריפא, ארזון, דרדעיא, דבר ברית ג’בר, ג’בל אל עדס, שהור, ברג’ א-שמלי פעילות חיזבאללה מאלצת את צה”ל לפעול כנגדו. צה”ל אינו מעוניין לפגוע בכם”, כתב אדרעי.

הוא הוסיף: “למען ביטחונכם, עליכם לפנות את בתיכם באופן מידי. כל מי שימצא בקרבת פעילי חיזבאללה, מתקניו או אמצעי הלחימה שלו, מסכן את חייו. בית שמשמש את חיזבאללה לצרכים צבאיים צפוי להיפגע. עליכם לנוע מיידית אל מצפון לנהר האואלי. לשמירה על חייכם – פנו את בתיכם באופן מידי. שימו לב, אין לנוע דרומה! כל תנועה דרומה עלולה לסכן את חייכם. אנו נעדכן על זמן שבטוח לשוב לבתיכם”.

חטיבת גולני I צילום:דוצ