הסלמה? כך משרד התחבורה פועל לשמור על הרציפות התפקודית ופעילות מלאה

יוני גרין
|
כ"ט אלול התשפ"ד / 02.10.2024 01:51
בהנחיית השרה מיררי רגב התקיימה הערכת מצב של חברות התשתית, הרכבות, התעופה והנמלים • מנכ״ל משרד התחבורה, משה בן-זקן: ״כל עוד לא קיבלתם הנחיה מגורם בטחוני לעצור שירות, אני מבקש מכם פעילות מלאה. השרה דורשת רציפות תפקודית וזו המשימה שלנו״

בעקבות עליית המדרגה במערכה בגזרה הצפונית בשבוע האחרון, הכרזת המצב המיוחד בעורף ולקראת חגי תשרי: בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, כינס מנכ”ל משרד התחבורה משה בן-זקן, ישיבת הערכת מצב מיוחדת, במטרה לוודא את השמירה על הרציפות התפקודית והיערכות להגנה על הנכסים האסטרטגיים שבאחריות משרד התחבורה ביבשה, באוויר ובים.

בפתח הדיון, שנערך בהשתתפות סגן השרה אורי מקלב, מנכ”לים ויו”רים של כלל חברות התשתית והרשויות שבאחריות משרד התחבורה ונציגי רשות החירום הלאומית, עדכן מנכ”ל חברת חוצה ישראל על הטיפול שמעניקים הצוותים לפגיעה בתשתיות כתוצאה משברי הטילים הבוקר, והוצגה על ידי החברות תמונת מצב עדכנית בדגש על משמעויות ופערים ולקחי מש”מים שנערכו בהנחיית שרת התחבורה בכלל החברות והרשויות של המשרד.

עיקר הדגש בישיבה ניתן על המוכנות להמשך מתן שירותים על ידי החברות בתרחיש של מלחמה כוללת רב זירתית ותרחיש עלטה, הערכות ליירוטים ממזרח וטווחים רחוקים, פתרונות לאספקת חשמל ותקשורת, פעילות ענף התעופה ונמלי הים, תמיכה הדדית בין כלל הנמלים, סיוע של התחבורה הציבורית למערכת הביטחון ושמירה על שרשראות האספקה.

בנוסף, נדונו גם סוגיות תקשורת ומידע לציבור, זמינות עובדים חיוניים והערכות החמ”לים של החברות לשעת חירום.

מנכ”ל רש”ת הציג בישיבה את ההערכות של נתב”ג לקליטת מאות אלפי הנוסעים בחגי תשרי, בצל שיבושי ה-GPS שמשפיעים על נתיבי הטיסות, מרחב אווירי דינמי ומאתגר וביטולי טיסות של חברות זרות בגלל המצב.

כמו כן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית סקר את פעילות התחבורה הציבורית בירושלים בחודש האחרון באירועי הסליחות, וההערכות לקראת החגים בשיתוף פעולה עם הפיקוח העירוני והמשטרה.

סגן שרת התחבורה, אורי מקלב: “בימים אלו אנחנו עושים חשבון נפש, עברנו שנה מאתגרת מאוד. מאז פרוץ המלחמה משרד התחבורה פועל לשמירה על הרציפות התפקודית באוויר, ביבשה ובים, לטובת כלל אזרחי ישראל. כולם רואים את העבודה המיוחדת והמקצועית של כלל הרשויות והחברות של המשרד, כפי שזה בא לידי ביטוי בכל רחבי הארץ”.

מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: “בעקבות ההסלמה בגזרה הצפונית ולרגל חודש החגים שעומד בפתחנו, אנחנו פועלים לשמור על מוכנות גבוהה ולהערך לכל תרחיש, על מנת לשמור על כשירות מלאה של כלל חברות התשתית והרשויות שבאחריות משרד התחבורה, לטובת השירות לאזרחים. שרת התחבורה הנחתה את כל החברות והרשויות לעדכן מראש את הציבור על כל שינוי, לשמוע את הצרכים ולמצוא פתרונות על מנת שנוכל להמשיך ולשרת נאמנה את אזרחי ישראל”.