נתניהו באיום ישיר: איראן עשתה הערב טעות גדולה, איראן תשלם

בפתח ישיבת הקבינט: "נעמוד בכלל שקבענו: מי שתוקף אותנו, נתקוף אותו. זה נכון בכל מקום שאנחנו נלחמים בציר הרשע - וזה נכון גם לאיראן" • "המשטר לא מבין את נחישותנו לגמול לאויבינו. סינוואר ודף לא הבינו, נסראללה ומוחסן לא הבינו, וכנראה יש בטהרן כאלה שלא מבינים. הם יבינו"
אריה ריבקינד
כ"ט אלול התשפ"ד / 01.10.2024 23:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי), בפתח הקבינט המדיני-ביטחוני,  למתקפת הטילים האיראנית חסרת התקדים על ישראל – והבהיר כי איראן עשתה טעות וכי התגובה הישראלית נגדה – בוא תבוא.

“הערב איראן שוב תקפה את ישראל במאות טילים. המתקפה הזו נכשלה. היא סוכלה בזכות מערך ההגנה האווירי של ישראל, שהוא המתקדם ביותר בעולם. אני מברך את צה”ל על ההישג המרשים. היא גם סוכלה בזכות העירנות והאחריות שגיליתם אתם – אזרחי ישראל. אני מודה גם לארצות-הברית על תמיכתה במאמץ ההגנה שלנו.

“איראן עשתה הערב טעות גדולה – והיא תשלם על כך. המשטר באיראן לא מבין את נחישותינו להגן על עצמינו ואת נחישותנו לגמול לאויבינו. סינוואר ודף לא הבינו זאת, נסראללה ומוחסן לא הבינו זאת, וכנראה יש בטהרן כאלה שלא מבינים זאת. הם יבינו”.

נתניהו הצהיר: “נעמוד בכלל שקבענו: מי שתוקף אותנו – אנחנו נתקוף אותו. זה נכון בכל מקום שאנחנו נלחמים בציר הרשע. זה נכון ליהודה-ושומרון, זה נכון לעזה, ללבנון, לתימן, לסוריה – וזה נכון גם לאיראן. אנחנו נלחמים בציר הרשע בכל מקום, כולל חיילנו הגיבורים שפועלים עכשיו בדרום לבנון ובעזה”.

הוא הוסיף: “היום, יותר מתמיד, כוחות האור בעולם חייבים להתאחד ולפעול יחד נגד משטר האיתולות החשוך, שהוא מקור הטרור והרוע באזורינו. עליהם לעמוד לצד ישראל. הבחירה מעולם לא הייתה ברורה יותר בין העריצות לחופש, בין הברכה לקללה.

“בערב ראש השנה אני אומר לכם, אזרחי ישראל: ישראל בתנופה, וציר הרשע בנסיגה. נעשה כל מה שצריך כדי להמשיך מגמה זו, להשיג את כל מטרות המלחמה, ובראשן החזרת כל חטופינו, ולהבטיח את קיומנו ועתידנו”.

שר החוץ ישראל כ”ץ הורה הערב לקיים דיון חירום לשגרירי ישראל במדינות העולם אשר במסגרתו השגרירים התבקשו להעביר לראשי המדינות בהן הם שוהים מסר חד וברור: איראן חייבת לשלם מחיר כבד מאוד על המתקפה שלה כנגד ישראל.

כחלק מהמסרים שהועברו בדיוני החירום הודגש, כי איראן תקפה את ישראל על אף שהוזהרה על ידי מדינות רבות לבל תעשה כן. עוד נמסר כי  איראן מסכנת את המזרח התיכון ומדיניותה, שמובלת על ידי המנהיג העליון חמינאי, תוקפנית מתמיד. על כן, על כל מדינות העולם לבודד את טהראן, להטיל עליה סנקציות שישתקו אותה ולהכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות