הגרי לתקשורת הזרה: ‘התוכניות מוכנות. אנו נחליט מתי, איפה ואיך’

חיים טוויל
|
כ"ט אלול התשפ"ד / 01.10.2024 23:28
הרצי הלוי: “הוכחנו את היכולת שלנו למנוע מהאויב הישג. נוכיח את יכולות התקיפה המדויקות והמפתיעות שלנו” • בצה”ל הצהירו כי התגובה תהיה כואבת: “נתקוף הלילה במזרח התיכון”

הרמטכ”ל הרצי הלוי קיים הערב (שלישי) הערכת מצב לאחר מתקפת הטילים האיראנית.

“הוכחנו את היכולת שלנו למנוע מהאויב הישג, בשילוב שבין התנהגות אזרחית מופתית ומערך הגנה אווירי חזק מאוד. אנחנו נבחר מתי לגבות את המחיר, ולהוכיח את יכולות התקיפה המדויקות והמפתיעות שלנו, בהתאם להנחיית הדרג המדיני”, אמר הלוי.

דובר צה”ל דניאל הגרי נשא הצהרה באנגלית לתקשורת הזרה: “איראן פתחה במתקפה רחבת היקף של למעלה מ-180 טילים בליסטיים – ישירות מאדמת איראן לעבר מדינת ישראל. היה מספר קטן של נפילות במרכז הארץ – ונפילות נוספות בדרום הארץ.

“רוב הטילים ששוגרו יורטו – על ידי ישראל וקואליציה הגנתית בראשות ארצות הברית. המתקפה של איראן היא הסלמה חמורה ומסוכנת. יהיו לכך השלכות.

“היכולות ההגנתיות וההתקפיות שלנו ברמת המוכנות הגבוהה ביותר. תוכניות הפעולה שלנו מוכנות. אנחנו נחליט את אופן התגובה – מתי, איפה ואיך, בהתאם להנחיית ממשלת ישראל.

“איראן ושלוחותיה תוקפות את ישראל מאז ה-7 באוקטובר – ב-7 חזיתות שונות. איראן ושלוחותיה מבקשות להשמיד את מדינת ישראל. צה״ל ימשיך לעשות כל מה שצריך על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל ועל ריבונותה”.

איראן שיגרה הערב 181 טילים לעבר ישראל, כאשר לטענת משמרות המהפכה שוגרו יותר מ-400 טילים. במהלך המתקפה, אזעקות נשמעו בכל רחבי הארץ, המרחב האווירי של ישראל נסגר והתקבלו דיווחים על נפילות בכמה אזורים.

בצה”ל הצהירו כי התגובה תהיה כואבת: “נתקוף הלילה במזרח התיכון”.