181 טילים בליסטיים מאיראן: מתקפה חסרת תקדים על ישראל

דיווחים על נפילות ופגיעות במרכז, בגוש דן ובנגב • טהרן: מדובר בתגובה על חיסול הנייה, נסראללה והבכיר ממשמרות המהפכה שהיה עמו • דובר צה"ל מגיב למתקפה: לירי יהיו השלכות, נפעל במקום ובזמן שנחליט • סמוטריץ: "כמו עזה, חיזבאללה ומדינת לבנון, איראן תצטער על הרגע"
חיים טוויל
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 20:50

איראן שיגרה הערב (שלישי) מטח של 181 טילים בליסטיים נורה מאיראן לעבר שטח ישראל. קולות יירוט נשמעו באזורים נרחבים ברחבי הארץ.

הסגולה הנפלאה: רוצה שר’ מיילך יתפלל עליך מול מקום המקדש בליל ר”ה?

לטענת ‘איראן טיימס’ שוגרו יותר מ-400 טילים.  בטהרן טענו שמדובר בתגובה על חיסול הנייה, נסראללה והבכיר ממשמרות המהפכה שהיה עימו.

אזעקות נשמעו בכל רחבי הארץ והתקבלו דיווחים על נפילות בכמה אזורים.

כוחות ההצלה דיווחו כי למרות מספר נפילות, לא דווח עד כה על נפגעים במהלך המתקפה. המרחב האווירי של ישראל נסגר לזמן קצר ומטוסים הונחו לנחות בנמלים מחוץ לישראל.

במקביל, ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני התכנסה בבונקר בירושלים – לראשונה מתחילת המלחמה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב על מתקפת הטילים האיראנית: “כמו עזה, חיזבאללה ומדינת לבנון, איראן תצטער על הרגע”. גם השר מיקי זוהר הצהיר: “‏המנהיג האיראני הטיפש שקיבל את ההחלטה הכי שגויה בתולדותיה, ישלם מחיר כבד מאוד. זו תחילת הסוף של המשטר האיראני הארור”.

דובר צה”ל פרסם הצהרה  לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל: “בשלב זה אנחנו לא מזהים איומים נוספים מצד איראן במרחב האווירי שלנו. ישנן פגיעות בודדות במרכז ובדרום. אנו לא מכירים נפגעים וזאת הודות להתנהלות האחראית של הציבור. אנו מבקשים לא לתת מידע לאויב ולא להעביר תיעודים ממרחבים עם פגיעות”.

הוא הדגיש: “יהיו לירי הזה השלכות. יש לנו תוכניות. נפעל במקום ובזמן שנחליט”.

לפני המתקפה וכינוס הקבינט, שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. השניים שוחחו על כוונת איראן לתקוף את ישראל ועל שיתוף הפעולה הצבאי להגנה משותפת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות