פיגוע ירי אכזרי ביפו: 7 נרצחו ו-17 נפצעו, בהם שישה במצב קשה

חיים טוויל
|
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 19:24
שני המחבלים, תושבי חברון, פתחו באש על אזרחים מטווח אפס בשדרות ירושלים ביפו – ונוטרלו על ידי מאבטחי הרכבת הקלה ואזרחים בזירת הפיגוע: “החלו במסע הרג תוך ביצוע ירי בנשק ארוך ודקירות סכין” • האזרח שנטרל סיפר: “הפתעתי אותו מהצד, התחלתי לירות ורצתי לפצועים”

שבעה בני אדם נרצחו הערב (שלישי) בפיגוע ירי בשדרות ירושלים ביפו. בנוסף, ישנם 17 פצועים, בהם 6 במצב קשה, ארבעה באורח בינוני ושניים קל.

הסגולה הנפלאה: רוצה שר’ מיילך יתפלל עליך מול מקום המקדש בליל ר”ה?

בין הנרצחים בפיגוע בתל אביב: גבר ואישה בני 20, נערה בת 17, שתי נשים בנות 30 וגבר בן 30. פצוע באורח אנוש שפונה לבית החולים איכילוב נפטר מפצעיו.

שני המחבלים, מחמד חלף סאהר רגב וחסן מוחמד חסן תמימי, בני 20 מחברון, ירדו מהרכבת הקלה בשדרות ירושלים, שלפו רובה וסכין ופתחו באש לעבר אזרחים.

שני המחבלים  נוטרלו בזירת האירוע על פקחי יחידת סל”ע, ואזרחים עם אקדחים אישיים.

מפכ”ל המשטרה רב-ניצב דני לוי הגיע לזירת הפיגוע יחד עם פיקוד מחוז תל אביב וכוחות המשטרה החלו לטפל בזירה תחת מתקפת הטילים האיראנית.

הפצועים פונו על-ידי צוותים של מד”א לבתי החולים וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב.

לפי תיעודים מהזירה – עוברי אורח תפסו מחסה בקרונות הרכבת. בשל האירועים, נעצרה תנועת הרכבת הקלה לאורך כל הקו האדום של הרכבת.

המשטרה סיכמה את הפיגוע: “היום בשעה 19:00 לערך התקבל דיווח אודות אירוע ירי ברחוב שדרות  ירושלים בת”א-יפו. כוחות משטרה גדולים הוזנקו למקום. מבדיקה ראשונית עלה כי שני מחבלים חמושים בנשק ארוך וסכין, החלו במסע הרג תוך ביצוע ירי בנשק ארוך ודקירות סכין. במהלך האירוע נרצחו 7 אזרחים, חלקם בתוך הרכבת הקלה וחלקם ברחוב, במקביל נפצעו 17 אזרחים נוספים בדרגות פציעה שונות.

שני מחבלים החלו במסע ההרג כאשר הם נכנסים לקרון של הרכבת הקלה אשר עצרה בתחנה וביצעו ירי לעבר הנוסעים, לאחר מכן המשיכו רגלית על רחוב שדרות ירושלים, תוך שהם פוגעים בעוברי אורח, עד שנוטרלו על ידי סיירי סל”ע של עיריית ת”א-יפו ואזרחים שהיו במקום באמצעות האקדחים האישיים שהיו ברשותם.

עם קבלת הדיווח על אירוע ירי, כוחות משטרה רבים הגיעו למקום והחלו בסריקות נרחבות לאיתור מחבלים נוספים, תוך שבמקביל נשמעות אזעקות על ירי רקטי לאזור תל אביב, במהלך הסריקות הוסר חשד למחבלים נוספים.

שני המחבלים אשר ביצעו את הפיגוע הם תושבי שטחים – אחד נוטרל במקום והשני מאושפז במצב קשה. חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ת”א.

כוחות משטרה רבים ממשיכים בפריסה רחבה להגברת הביטחון של התושבים באזור”.

המחבלים חצו לשטח ישראל באזור עוטף ירושלים. צה”ל כיתר את חברון לצורך ביצוע מעצרים ואיתור ביתם של השניים. בעקבות הפיגוע הרצחני לא תתאפשר כניסה של פועלים פלסטינים לשטח ישראל עד הודעה חדשה.

לב קרייטמן שניטרל את המחבל אמר לתוכנית ‘כאן הלילה’ ברשת ב’: “ירדתי מהבית כי לא היה לי כלום לאכול. הייתה חצי שנה במילואים בחיל ההנדסה בעזה ואחרי זה הוצאתי נשק אישי. כשיצאתי מהחנות התחלתי להבין מה קורה ומאיפה הירי. אחד המחבלים רץ לכיווני, הפתעתי אותו מהצד והתחלתי לירות, הוא נפגע”.

חנן פרץ, מנהל אגף סל”ע במשטרה סיפר בזירת הפיגוע: “הגיעו מספר צוותים לזירה, הבחינו במחבל עם נשק ארוך מסוג סער שכיוון תוך כדי בריחה את הנשק, ולאחר מכן נוטרל, הפקחים בזירה מנעו פגיעה בעוד אנשים”.

רום אלה חובש איחוד הצלה: “בתחילה דווח לנו על שיש פצועים בסמוך לתחנת הרכבת ברחוב שדרות ירושלים. עוברי אורח מסרו לנו כי יש פצועים גם ברחובות סמוכים וחובשים נוספים שבו והמשיכו לזירות נוספות. חלק מהפצועים שטופלו עד ללא הכרה. עד כה פעלנו בארבעה רחובות שונים”.

שי פרץ, עד ראייה בזירת הפיגוע, סיפר לישראל היום: ״ראיתי בחור רזה גבוה עם אקדח יורה לכל כיוון, כל מי שמופיע מולו, פגע בשתי בחורות ובעוד בחור שעבר עם אופניים, נפגע ונפל על הרצפה, צריך לעשות פה בדק בית״.

בניגוד לשמועות על ירי בבית כנסת ברחוב עזה, נמסר מקהילת חסידות ביטשוקוב ביפו כי פיגוע הירי היה בסמיכות לבית כנסת, וכוחות ההצלה הכניסו את הפצועים למתחם.

חבר הקבינט המדיני בטחוני שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר: “אדרוש עכשיו בדיון הקבינט שבני המשפחות של המחבלים המתועבים מחברון שביצעו את הפיגוע הקשה ביפו יגורשו עוד הלילה לעזה ובתיהם צריכים להפוך לאיי חורבות למען יראו ויראו. בלי בג”ץ ובלי בצלם”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ביפו. “ככל שיסתבר שאכן יש קשר בין הפיגוע למסגד – הדברים מאוד ברורים: צריך לסגור אותו ולהרוס אותו”, אמר והוסיף: “צריך לבדוק את זה. אנחנו לא ממהרים לשלוף, אבל אם יסתבר שיש קשר – התוצאה צריכה להיות מאוד ברורה”.