צה”ל מאשר: חוסל מפקד היחידה להעברת אמל”ח מאיראן לחיזבאללה

חיים טוויל
|
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 19:16
צה”ל חיסל את המחבל מחמד ג’עפר קציר, מפקד היחידה להעברת אמצעי לחימה מאיראן ושלוחותיה לחיזבאללה בלבנון • היה אחראי על העברות ושינוע הכספים מאיראן וסוריה לחיזבאללה בלבנון, בשווי מאות מיליוני דולרים בכל שנה

צה”ל הודיע הערב (שלישי) רשמית על חיסול המחבל מחמד ג’עפר קציר, מפקד היחידה להעברת אמצעי לחימה מאיראן ושלוחותיה לחיזבאללה בלבנון – יחידה 4400.

הסגולה הנפלאה: רוצה שר’ מיילך יתפלל עליך מול מקום המקדש בליל ר”ה?

מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדוייקת של אגף המודיעין תקפו בביירות – וחיסלו את קציר.

המחבל היה מבכירי ארגון הטרור חיזבאללה ומהגורמים הדומיננטיים ביותר בציר הטרור איראן-חיזבאללה-סוריה. הוא נחשב למקורב למשטר האיראני.

“קציר הוביל והכווין מאות מבצעי העברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה בלבנון. הוא קידם בין היתר את פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה, ואת פיתוח יכולות האש של חיזבאללה, שיועדו לפגוע בעורף הישראלי וביעדים שונים במדינת ישראל”, אומרים בצה”ל.

עוד ציינו, כי המחבל “שימש כמפקד יחידה 4400 מזה כ-15 שנים. בשנים האחרונות היה אחראי על תחום המימון בחיזבאללה, והובלת יוזמות כלכליות לטובת השגת מימון לפעילות הטרור של הארגון, דוגמת פרויקטים כלכליים בלבנון ובסוריה, תשתיות פיננסיות ואנשי עסקים ברחבי העולם. בנוסף, היה אחראי על העברות ושינוע הכספים מאיראן וסוריה לחיזבאללה בלבנון, בשווי מאות מיליוני דולרים בכל שנה”.