ישראל נערכת למתקפה איראנית שתכלול טילים בליסטיים כבדים

הניו יורק טיימס: המתקפה צפויה ב-12 השעות הקרובות - היעדים הם 3 בסיסי חיל אוויר ומפקדה במרכז • נתניהו: "בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן, יש אתגרים גדולים" • דובר צה"ל: "הירי מאיראן עלול להיות בהיקף רחב, ההגנה לא הרמטית" • "לירי איראני לעבר ישראל יהיו השלכות"
אריה ריבקינד
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 17:04

בישראל נערכים הערב (שלישי) למתקפה איראנית: על פי גורמים זרים המעורבים בפרטים הערכה היא כי המתקפה הפעם תהיה “רחבת היקף”, ותכלול שיגור טילים בליסטיים כבדים.

דובר צה”ל דניאל הגרי נשא הערב הצהרה שלישית מתחילת היום שעסקה באיומים מאיראן. הגרי ציין, כי “הירי מאיראן עלול להיות בהיקף רחב ועל כן נדרשת הקשבה מלאה להוראות פיקוד העורף. אנחנו עוקבים אחרי האיום מאיראן ברצינות”.

הגרי ביקש מהציבור לעקוב אחר הנחיות פיקוד העורף – ובהישמע אזעקה להיכנס למרחב המוגן עד לקבלת הודעה אחרת. ההישארות במרחב המוגן אינה מוגבלת לעשר דקות. “ההגנה לא הרמטית”, הבהיר הגרי. “אתם נדרשים לפעול לפי ההנחיות”.

ב’ניו יורק טיימס’ דווח כי יעדי המתקפה יהיו שלושה בסיסי חיל אוויר ומפקדה במרכז, שפונתה היום בצהריים.

עוד דווח, כי לפי בכיר בצבא האמריקני, המתקפה צפויה ב-12 השעות הקרובות, ככל הנראה ברדת החשיכה. לדברי הבכיר, איראן תשגר גם רחפנים וטילי שיוט, כפי שעשתה בחודש אפריל.

בכיר אמריקני ציין כי קיימות אינדיקציות לכך שאיראן מתכוננת לשגר בקרוב מתקפת טילים בליסטיים נגד ישראל. “אנו תומכים באופן פעיל בהכנות הגנתיות להגנת ישראל מפני מתקפה זו. מתקפה צבאית ישירה מאיראן נגד ישראל תביא לתוצאות קשות על איראן”, אמר הבכיר.

במקביל, ארה”ב הודיעה כי היא שולחת שלוש טייסות קרב לאזור.

שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה התרעה ברמה גבוהה לעובדיה, והנחתה אותם לחזור הביתה ולהתכונן לכניסה למקלטים, כפי שעשתה באפריל.

דובר צה”ל דניאל הגרי נשא הצהרה מיוחדת, בעקבות הדיווחים על מתקפה איראנית אפשרית ואמר: “קיבלנו התרעה מארה”ב על כך שאיראן תירה בקרוב. אנחנו עדיין לא מזהים איום אווירי מאיראן בשלב זה. התמודדנו בעבר עם איום כזה ונתמודד גם עכשיו. אנחנו במוכנות שיא יחד עם שותפינו מארה״ב, מערכי ההגנה האווירית שלנו ערוכים באופן מלא, מטוסי חיל האוויר מסיירים בשמיים. ההגנה לא הרמטית ויש להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף”.

הוא הדגיש: “לירי איראני לעבר ישראל יהיו השלכות, ויותר מזה לא אומר”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אחר הצהריים הצהרה – בעקבות הדיווחים לפיהם צפויה מתקפה איראנית על ישראל.

“אזרחי ישראל, אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן. אמרתי אתמול שאלה ימים של הישגים גדולים ואתגרים גדולים. הישגים גדולים כי סיכלנו את נסראללה ואת צמרת הפיקוד שלו ואת התוכנית של חיזבאללה לכיבוש הגליל. אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בביטחה לבתיהם”.

הוא הוסיף: “מנגד, יש גם אתגרים גדולים. מה שאני מבקש מכם זה שני דברים: אחד – להישמע בקפדנות להנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים. ושנית – לעמוד יחד. נעמוד יחד איתנים בימי המבחן שלפנינו. ביחד נעמוד, ביחד נלחם וביחד ננצח”.

בישראל נערכים לירי ישיר מאיראן. ארצות הברית הודיעה כי תשפר את המענה ההגנתי כדי לסייע לישראל ביירוט הטילים. צבא ארה”ב קידם לאזור המזרח התיכון מספר טייסות, לצד שתי נושאות מטוסים, כדי לסייע בבלימת מתקפה איראנית.

הדבר מסביר את החלטות פיקוד העורף לאחר הערכת מצב על שינוי בהנחיות ההתגוננות ברחבי הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות