פורצים פתחים ומשמידים: מצלמות הגוף תיעדו את הפשיטות בלבנון

מידע מודיעני שנאסף לאורך שנים רבות, הוביל לעשרות מבצעים קרקעיים מתחילת המלחמה בתוך שטח לבנון. מכניסה לשטחים הסבוכים, דרך חשיפת מצבורי נשק ועד השמדת מנהרות – כך נראתה הפעילות נגד הנכסים האסטרטגיים שניסה חיזבאללה להסתיר, מבעד למצלמות הגוף של הלוחמים
אתר צה"ל
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 16:30

בין עשרות המבצעים הקרקעיים שיצאו לפועל בתוך שטח לבנון מתחילת המלחמה, פורסמו היום (שלישי) שלושה תיעודים, המציגים את הפעילות המיוחדת של לוחמי צה”ל לחשיפת והשמדת יכולות ותשתיות של חיזבאללה בכפרים ובשטחים הסמוכים לגבול.

מדובר בנכסים אסטרטגיים אותם בנה, תכנן ותחזק ארגון הטרור במשך שנים.

סך הכול במהלך המבצעים הכוחות חשפו, נטרלו והשמידו יותר מ-700 יעדים. מדובר בחלק מהמאמץ המתמשך ומצטבר לפירוק האיומים לאורך גבול לבנון ולסיכול תוכניות חיזבאללה – במטרה להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון.

כפר מיס אל-ג׳בל

מיס אל-ג’בל הוא כפר לבנוני שצמוד לגבול ישראל, לא רחוק מקריית שמונה. מתחילת המלחמה הותקפו בכפר מאות מטרות טרור שונות. בעקבות פעילות צה”ל נגד תשתיות חיזבאללה – רוב אוכלוסיית הכפר נמלטה צפונה. במסגרת המבצע, נאסף מודיעין על בית בפאתי הכפר, צמוד לגבול עם ישראל, ששימש את מחבלי חיזבאללה, אשר חצבו תחתיו תשתית תת-קרקעית.

מדובר בתשתית לחימה שאינה חוצה לשטחנו, בה המחבלים אחסנו אמצעי לחימה. תשתית זו הייתה אמורה לשמש עמדת היערכות למחבלים לפני חדירה לשטח ישראל. כוחותינו חצו את הגבול, פשטו על הבית, וחשפו בקומת הקרקע מחסן עם אמצעי לחימה רבים. בקומת המרתף נמצאה במה מוגבהת, שנבנתה על מנת להסתיר את פיר הכניסה לתוואי התת-קרקעי.

הלוחמים חשפו את המנהרה שנחצבה בסלע לאורך כ-150 מטרים ומיפו אותה בעזרת אמצעים מיוחדים. בסיום הפעילות – הושמדו המנהרה והבית בתקיפות מהקרקע ומהאוויר.

כפר כילא

כפר כילא נמצא בצדו השני של הגבול, לא רחוק ממטולה. מתחילת המלחמה הותקפו מאות תשתיות חיזבאללה בכפר. גם במקרה הזה, רוב התושבים נטשו את הכפר וברחו צפונה.

במבצע נוסף בכפר, בעקבות מודיעין מדויק על הימצאות תשתית תת-קרקעית המשמשת את חיזבאללה להסתיר אמצעי לחימה, לוחמי צה”ל פשטו על הבית שנראה בתיעוד.הכוחות סרקו את חדר הילדים, ומתחת למיטה – איתרו פיר תת-קרקעי. הלוחמים ירדו בפיר, וחשפו מנהרה באורך של כ-100 מטרים שנחצבה בסלע. במהלך סריקת המנהרה, נמצא לאורכה מצבור אמצעי לחימה שאוחסנו בחביות.

באחד החדרים, נחשף מחסן נשק, שהיה עתיד לשמש כוח של מחבלי חיזבאללה ביום פקודה, לפשיטה לשטח ישראל. בסיום הפעילות, הבית, המנהרה ומצבור אמצעי הלחימה, נוטרלו והושמדו בתקיפות מהקרקע ומהאוויר.

מרחב נורית – בין גבול ישראל לכפר הלבנוני עייתא א-שעב

מתחילת המלחמה כוחות צה״ל תקפו בעייתא א-שעב מאות מטרות חיזבאללה, ביניהן – עמדות צבאיות, משגרים ומחסנים לאמצעי לחימה.

בתיעוד רואים את הנזק העצום שנגרם לכפר, כתוצאה מכך שחיזבאללה משתמש בו כתשתית לפעילות הטרור שלו.

בעזרת אמצעים טכנולוגיים מסווגים, זוהו מערכות לחימה והיערכות תת-קרקעית של חיזבאללה שנבנתה בסמוך לכפר. המתחם בתיעוד כולל מערכת של תעלות לחימה מעל ומתחת לפני הקרקע.

רשת התעלות מתחברת בסופה למנהרה תת-קרקעית הכוללת: מחסן אמצעי לחימה, חדר פיקוד, וחדרי התארגנות ושהייה למחבלי חיזבאללה.

כוחות צה”ל פשטו על תעלות הלחימה, סרקו אותן וחשפו את פתח המנהרה שיורדת מטה מתחת לפני הקרקע – בכיוון הכפר הלבנוני. הלוחמים ירדו אל עומק המנהרה, שם בתוך חדרי השהייה נמצאו נשקים ואמצעי לחימה רבים.

בסיום המבצע, כל המרחב שחיזבאללה בנה במשך שנים הושמד ונוטרל בתקיפות מהקרקע ומהאוויר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות