הפתק שצץ: ההחלטה על בחירת רב ראשי אשכנזי נדחתה לאחר החג

אחרי שהיועמ"שית של המשרד לשירותי דת הודיעה כי היא ממתינה לקבלת חוות דעת של משרד המשפטים בסוגיה - "הוחלט בעצה אחת לדחות את הדיון ולקבל החלטה בהקדם האפשרי לאחר החג"
יוסף גרינבוים
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 16:08

 התיקו בין הרב קלמן בר והרב מיכה הלוי: הוועדה לבחירת הרבנים הראשיים התכנסה בצהרים (שלישי) לדון על כשירות המעטפה הריקה שנמצאה בקלפי של ‘הרב האשכנזי’ ושני הקולות שנמצאו במעטפה שהוצאה מהקלפי של ‘הרב הספרדי’.

בדיון שנערך בוועדה אמרה היועמ”שית של המשרד לשירותי דת, עו”ד  גליה קליין, כי היא ממתינה לקבלת חוות דעת משרד המשפטים בסוגיה.

מהוועדה נמסר: “על כן, על דעת כלל חברי הוועדה, היות ומדובר בשאלה משפטית ולעת עתה לא מונחת בפני חברי הוועדה כלל התשתית המשפטית בעניין, הוחלט בעצה אחת לדחות את הדיון ולקבל החלטה בהקדם האפשרי לאחר החג”.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום ראשון בערב, בתום ספירת הקולות של המועמדים לתפקיד הרב הראשי האשענזי, התברר שיש צורך בסיבוב נוסף, משום שלראשונה בתולדות הבחירות לרבנים ראשיים נרשם תיקו בין שני מועמדים.

הסיבוב השני, שהיה אמור להיערך בשעה 21:30, בהשתתפות 138 מתוך 140 חברי הגוף הבוחר – נדחה. זאת לאחר שועדת הבחירות הודיעה כי “בהתייעצות עם משרד המשפטים, הוחלט על קביעת מועד חדש לבחירות חוזרות, אך טרם נקבע מועד”.

כל זאת משום שבספירת הקולות נמצאה בקלפי של ‘הרב האשכנזי’ מעטפה ריקה ואילו בספירת הקולות בקלפי של ‘הרב הספרדי’ נמצא פתק של הרב מיכה הלוי במעטפה יחד עם פתק של הרב דוד יוסף. הפתק נפסל משפטית, אך בסביבת הרב הלוי תולים תקווה כי הייעוץ המשפטי יאשר את הפתק – מה שיעניק לו ניצחון עם 41 קולות. עם זאת, משפטית, קשה להאמין שזה אכן יתקבל.

אם יחליטו לאחר החג  שהתיקו נשמר, יקבעו תאריך לסיבוב שני בין שני המועמדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות