מכה לחסידויות והישיבות בראש השנה: רק 300 איש בשטח סגור

חיים טוויל ויוסף גרינבוים
|
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 14:58
בשל המצב הביטחוני החליט פיקוד העורף להחמיר באופן מיידי את ההנחיות בגוש דן, השפלה וירושלים: נאסרת התקהלות של יותר מ-30 איש בשטח פתוח ו-300 איש בשטח סגור • מעמד הסליחות המרכזי שתוכנן הערב בכותל המערבי בוטל: התפילה תעבור בשידור חי • כל הפרטים

שינויים דרמטיים: פיקוד העורף הודיע כי החל מהיום (שלישי) בשעה 14:00  הוחמרו באופן מיידי ההנחיות באזורים רבים בארץ –  בכרמל, ואדי ערה, מנשה, שומרון, שרון, דן, ירקון, השפלה, ירושלים ושפלת יהודה.

פיקוד העורף עדכן, כי תותר התקהלות בשטח פתוח רק עד 30 אנשים ואילו בתוך מבנים תותר התקהלות של עד 300 אנשים בלבד.

בכל הקשור למקומות עבודה, ניתן לפעול במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

במסגרת ההגבלות, החופים ייסגרו ופעילויות חינוכיות יתקיימו רק במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות.

הנחיית פיקוד העורף על הגבלת התקהלות בשל המצב הביטחוני עשויה להשפיע על תפילות ראש השנה בבתי המדרש של החסידויות הגדולות ועל עולם הישיבות.

מעמד הסליחות המרכזי שתוכנן הערב בכותל בוטל. התפילה תעבור בשידור חי – כמו בימי הקורונה.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב  שמואל רבינוביץ, קורא לציבור לנקוט במשנה זהירות ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ולא להגיע הלילה לרחבת הכותל המערבי. “הציבור מוזמן להתחבר לשידור החי מהכותל המערבי באמירת הסליחות והתרת נדרים החל מהשעה 12 בלילה”.

מסביר פיקוד העורף התייחס לאפשרות שאירועי הסליחות ותפילות יבוטלו: “זה לא פשוט, גם לי זה מאוד חשוב. כנראה נצטרך לנהוג השנה אחרת”.

הפרשן עמית סגל כתב: “שינויים בירושלים פירושם שהסליחות בכותל לא יתקיימו, כמו גם כמה תפילות ראש שנה בחסידויות הגדולות. אבל בוא נראה. הרושם הוא שמדובר בהתרעה על אירוע נקודתי יותר ומיידי, לא על הסלמה כללית מלבנון”.