‘נסעתי באוטובוס שחטף רסיס, זה הסתיים בנס’: פראמדיקית שחזרה

שירה קידר, פראמדיקית שהייתה באוטובוס שנפגע מרסיס במרכז הארץ, משחזרת את רגעי הפגיעה: "שמענו פיצוץ ומיד חדר רסיס דרך השמשה הקדמית ופגע בנהג. הוא לא איבד שליטה ונעצר לאט לאט בשולי הכביש" • "ניגשתי אליו וראיתי פציעה מדממת בראש ומיד הענקתי לו טיפול רפואי"
חרדים 10
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 14:16

שירה קידר, פראמדיקית מד”א, הייתה על האוטובוס שנפגע היום (שלישי) מרסיס בכביש 444, סמוך למחלף חורשים –  והגישה סיוע רפואי ראשוני לנהג שנפצע בראשו באורח בינוני.

“נסעתי באוטובוס עם כ-15 נוסעים בכביש 6. תוך כדי נסיעה לפתע שמענו פיצוץ ומיד חדר רסיס דרך השמשה הקדמית ופגע בנהג. הוא לא איבד שליטה ונעצר לאט לאט בשולי הכביש”.

היא הוסיפה וסיפרה: “ניגשתי אליו וראיתי פציעה מדממת בראש. הזעקתי כוחות של מד”א ומיד הענקתי לו טיפול רפואי עד הגעת הצוותים למקום. במקביל הרגעתי את נוסעי האוטובוס. האירוע הסתיים בנס ויכל להיגמר אחרת לגמרי”.

פראמדיק מד”א יששכר וייס וחובש רפואת חירום במד”א מתן גידה סיפרו: “הגענו למקום וראינו סימני נפילה על הכביש ובסמוך אוטובוס עומד בצד הדרך עם שמשות מנופצות כתוצאה מפגיעה של רסיסים. נהג אוטובוס גבר בן 54 היה בהכרה מלאה וסבל מפציעה של רסיס בראש ובחזה. ככה”נ רסיס שנכנס דרך הדלת של האוטובוס.

“תוך כדי פעולות החילוץ הענקנו לנהג טיפול רפואי ולאחר שחולץ העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד”א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו יציב. במקום צוותי מד”א מטפלים במספר נפגעי חרדה. באוטובוס היו כ-10 נוסעים והאירוע יכל להסתיים בצורה קשה הרבה יותר”.

נהג האוטובוס בן 54 נפצע בראשו. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. דוברות לבית החולים: הגיע פצוע בשנות ה-50 לחייו עם פגיעה מרסיסים כתוצאה ממטח הטילים האחרון למרכז הארץ, הפצוע עובר הערכת מצב בחדר הטראומה, כרגע מוגדר מצבו בינוני ולא נשקפת לחייו, פרטים נוספים ימסרו בהמשך.

לפי צה”ל, זוהו ככל הנראה בין שלושה לחמישה שיגורים, שחלקם יורטו.

חיזבאללה לקח אחריות על המטח וטען: “ירינו טילים מסוג פאדי 4 לעבר בסיס גלילות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות