התוצאה מלמדת: אם היו נצמדים להחלטת ועדת הרבנים הייתי מנצח

חרדים 10
|
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 11:12
לצערי דרכי אל תפקיד הרב הראשי – לא צלחה, אבל מקומי במערכת בתי הדין, והשליחות האישית והלאומית של כל אחד מאיתנו – נמשכת, והיא תמצא את דרכה, לפעול לאחדות האומה ולהשפיע טוב • דברי אב בית דין אשקלון, הרב מאיר כהנא, לאחר הבחירות של הרבנים הראשיים

אחי ורעי, שותפיי לדרך!

יצאנו למסע הזה לפני כשנתיים, מתוך תחושה של שליחות ואחריות למצבו של עם ישראל, ומתוך הבנה שעם ישראל משווע לאחדות, ושלרבנות הראשית לישראל יש תפקיד משמעותי בחיבור כלל חלקי האומה, הן במעגלי החברה בכללה והן במעגלי השיח של רבני ישראל מכל המגזרים.

במעלה הדרך הקפדנו לפעול מתוך כבוד והערכה אל כל העוסקים בצרכי ציבור באמונה.

למדנו הרבה. הפגישות עם הרבנים ברחבי הארץ, עם ראשי הרשויות, ועם אישי הציבור, איש איש במקומו, יצרו אצלנו חיבורים עמוקים אל אתגריה של החברה הישראלית בימים מורכבים אלו. התוצאה הסופית מלמדת שאילו כל הגורמים היו נצמדים להחלטת ועדת הרבנים היעד היה מושג. לצערי לא זאת הייתה המציאות ולכן דרכי אל תפקיד הרב הראשי – לא צלחה.

השליחות במערכת בתי הדין, והשליחות האישית והלאומית של כל אחד מאיתנו – נמשכת, והיא תמצא את דרכה, לפעול לאחדות האומה ולהשפיע טוב על ישראל ככל האפשר.

אני מודה לכל מי שסייע בדרך, ולכל אחד ואחד מחברי האסיפה הבוחרת, שנפגש עמי, והעשיר אותי בנקודת המבט הייחודית שלו על עם ישראל. אני מברך את כב׳ הראשון לציון, הגאון הרב דוד יוסף שליט”א, על היבחרו לתפקיד, ומאחל לו הצלחה רבה! בעזרת ה׳ אזכה לשתף עמו פעולה לחיזוק מערכת בתי הדין, ולקירוב ישראל לאביהם שבשמיים. כך גם באשר לרב הראשי האשכנזי שייבחר. עם-ישראל מצפה מאיתנו לפעול באחדות ובגדלות, וכך, בעזרת ה׳, נפעל.

לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה, כולנו מתפללים אל הקב”ה שישיב אלינו במהרה את כל החטופים, בריאים ושלמים, שישמור על כל חיילי צה”ל, שילווה אותם בדרכם ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת ניצחון, שישלח רפואה שלמה לפצועים, בתוך שאר חולי ישראל, ושנוכל כולנו, כל תושבי ישראל בצפון ובדרום, לשוב איש איש לביתו, מתוך ביטחון ועוצמה, ומתוך שלום ושלווה.

שנה טובה, וכתיבה וחתימה טובה לכל בית ישראל!